Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

jelstein

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jelstein

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Min motor är från 1987 4 cylindrar och dubbla förgasare, så de är väl inte direktinsprutad.
  2. Det hackande problemet är löst. De var tiltbrytaren som var defekt. Väl bortkopplad så går den på fullt gaspådrag. Tackar för den diagnosen. Nu är det bara bluddret på fullt gaspådrag kvar. I alla fall inte soppabrist från tanken. Jag har bytt tank, slangar och bula.
  3. Det var pang på röbetan. Jag kopplade bort svartgula från CDI och se nu gick motorn att köra på fullt gaspådrag. Däremot så bluddrar den. Ska jag tolka det som att det är CDI:n som behöver bytas. Bluddrandet är det samma orsak? mercury_tändningsproblem_2.mp4
  4. Tack, Intressant. CDI:n byte jag själv för 5 år sedan. Kommer inte ihåg om jag hade problemen innan. Då var den vansinningt svårstartad tills den byttes. Hade inte väntat mig att det var den typen av problem. I somras 2019 dog den och jag fick hjälp. Då byttes statorlindningen, men jag hade samma problem innan. Det ska provas.
  5. Jag har en gammal ex militär Mercury från 1989. Den går som en klocka men när jag ökar varvet så dör den plötsligt, till den kommer ner i varv igen. Jag har renoverat allt man kan tänka sig , men nu går jag bet. Se filmen när jag ökar varvtalet börjar den hacka. Tacksam för input. Mercury.mp4
×
×
  • Skapa nytt...