Jump to content
Sunday 09 May 2021

Keywest

Medlemmar
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Keywest

  • Rank
    Kadett

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Efter lite letande fick jag tips om webshoppen på www.agderboat.no De bygger fortfarande en variant av Polar 820 som de kallar Agder 880 TC. Därför har de en del bra reservdelar i sin webshopp och jag fann det jag sökte!
  2. Hej Någon som vet var man kan få tag i ett nytt ventilationsgaller till skrovsidan som på bild till en Polar 820? cirka 435x118mm utvändigt.
  3. Detta stämde perfekt, tack! ETA serie 1140-F111.
  4. Tack, Ska kolla Elfa! Kladdet är resterna av etiketten... under finns inget.
  5. Hej Någon som ver vad detta är för modell och var man kan köpa nya? Helst i Gbg området. Mistänker att det är en 10A.
  6. Hej Köpa båt medför så klart alltid ett risktagande 🥶. Man har ju en väldigt stor undersökningsplikt. Men det går att minska risken med noggrann undersökning och provkörning 😊. Fuktmätning i skrov är ju lite krångligt, kräver lyft och en fuktmätare/besiktingsman. Vissa knackar också och kan avgöra fukt/röta på ljudet. Då får du också chans att besiktiga botten och drevet. Sedan är det ”bara” att gå igen båten från för till akter noga. Lyft på alla luckor och prova alla grejer på riktigt. Motor o drev finns bra tips på hur man kollar i forumet har jag sett. Då jag köpt båtar större än styrpulpet med utombordare har jag tagit hjälp. En besiktningsman provar ofta motorn i olika varvtal upp till max där de stannar några minuter, de följer hela tiden hur temp o tryck utvecklar sig. Ta gärna med någon tung vän för att simulera riktiga förhållanden och se att motorn har kraft och kan ligga i planing utan att behöva full gas 😀. Man blir aldrig 100% trygg. Angående priset så skulle jag säga det beror på hur skicket på motor o drev är. 30 år i saltvatten... ja det beror på hur det är skött o antal timmar.
  7. Hej Beror ju lite på hur kunnig du redan är kring båt, teknik och motor? Så man svarar på rätt nivå. Båten är 30 år så det kan finnas mycket som kan behöva åtgärdas. I grunden är min bedömning att Polar byggde bra båtar i Arendal när det begav sig. Mycket plastglas på denna modell, rutor, skjutdörr x 2 och i targabågen som kan krackelera. De dyraste problemen (generellt) som du riskerar stå med efter köpet är väl ofta drev, motor och fukt i skrov.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy