Gå till innehåll
lördag 20 april 2024

Nitram78

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Nitram78

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej Någon som vet dimension på skruvarna som man fäster anoden med på VP 110S drev? M5 M6? Hur långa? //Martin
  2. Okej, jag är med. Mjuka kopparbrickor tätar men måste glödgas eller bytas om man lossar på förskruvningen. Hur tycker ni man bäst tätar vanlig slangnippel mot grovfiltret? Endast med medföljande aluminiumbricka eller ska man använda Loctite 577?
  3. Hej Satte in ett nytt CAV grovfilter (Watski art 113435) med banjokopplingar på både inlopp och utlopp. Nya banjobultar, banjonipplar och brickor. Spände bultarna vad jag tror är lagom, dvs till det tog emot och det kändes stumt. Problemet är nu att ena kopplingen fuktar sig mellan bult och kopparbricka. Mellan banjo och filter verkar det torrt, här sitter det för övrigt en aluminiumbricka. En teori till läckaget är att jag behövde lossa bulten en gång för att justera vinkeln på banjonippeln. Kan verkligen kopparbrickan vara förbrukad när man spänt en gång och sedan lossat? Alternativt är någon yta inte är helt plan, dvs dålig kvalitét på delarna (Watski, art 113439)? Satte även nya banjokopplingar på bränsletank och matarpump från Olssonparts.com och dessa är helt täta Nu när allt är monterat ser jag dessutom att jag kunde använt mig av raka slangnipplar istället för banjo. Är dessa lättare att få täta, vad är fördelen med banjo. Watski säljer även ett slangnippelset (art 113441) som levereras med en kopparbricka. Instruktionen till filtret säger att man ska använda flytande gängtätning. Om man kör med både gängtätning kopparbricka borde man väl ha en tät koppling? Gjorde om hela bränslesystem för mina gamla kopplingar fuktade sig och var i allmänt dåligt skick, så det känns ju inte så kul att även det nya läcker. //Martin
  4. Många som nämner Hydroscand, säljer dom till privatpersoner i sina butiker?
  5. Tack, söker också tips på val av bränsleslang. SeaSea säljer Semperflex 3000 för 105kr/meter, Hjertmans anger inte fabrikat men tar 99kr/meter för sin. Sen finns ju Biltema för betydligt lägre pris men den vågar jag nog inte köpa.
  6. Ska byta från gammalt bränslerör i koppar till gummislang i en snipa med en VP MD7. Har inte koll på dimensionen på de gamla rören tyvärr men visst bör 8mm innerdiameter räcka långt för denna motor. Längden på slangen kommer bli under under 5m.
  7. Tror inte de är genomgående men får kolla nästa gång jag är vid båten.
  8. Hålen är ca 5 mm i diameter. Upptäckt 3 stycken, ett i fören, ett på styrbord sida och ett på babord sida. Ej symetriskt placerade. Hur menar du att dem är avsiktligt producerade? Om jag hade velat fylla på skum hade jag borrat ett hål från insidan.
  9. Hej Köpte min första motorbåt i helgen och inser att jag nog inte undersökte den tillräckligt innan köp. Hittade några små hål ovanför vattenlinjen som jag misstänker inte borde vara där? Har man försökt spruta i (mer) skum eller varför finns dessa hål? Båten är en Adec 630. //Nitram
×
×
  • Skapa nytt...