Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Kenta53

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Kenta53

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack för era svar! Det är naturligtvis ett nätverksinstrument, det passar inte in i min båt så nu blir det till att jaga ett traditionellt instrument. mvh Kent
  2. Finns det någon därute som har någon idé om detta?
  3. Finns det något sätt att klura ut plus och minus bland dessa kablar på instrumentet?
  4. Hej! Jag har problem med att koppla in ett nytt instrument i båten. Instrumentet är ett VDO med oljetryck, temp, laddning och trim. Det luriga är att jag har 6 olikfärgade trådar från båten och två uppsättningar med röd, blå och gul från instrumentet. Hur i h.e kopplar man in detta? bifogar bilder på instrumentet. Tacksam för hjälp!
  5. Nu har jag bytt bränslepump, det blev något bättre men när jag kommer upp i ca 20 knop så kvävs styrbords motor igen, går ner i varv och sedan kommer den tillbaka. Så där håller det på. Går fint på låga varv 6-7 knop.
  6. Tack för tipsen, skall ta ut en meck!
  7. Det är 2st Mercruiser 4.3 MPI så det är elektronisk insprutning vad jag kan förstå.
  8. Tack för svar! Motorn stannar inte den bara kvävs liksom, enl. uppgift skall båda bränslefiltren vara bytta innan iläggning. För lite bränsle, då kan det ju vara pumpen kanske?
  9. Jag har en Sea Ray 280/315 med två Mercury 6or, precis innan planing så stänger styrbords motor och det känns som hela båten bromsar. Får den för lite soppa eller för lite luft? Jag ber om förslag.
×
×
  • Skapa nytt...