Jump to content
Sunday 29 November 2020

Kenta53

Medlemmar
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Kenta53

  • Rank
    Kadett

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack för era svar! Det är naturligtvis ett nätverksinstrument, det passar inte in i min båt så nu blir det till att jaga ett traditionellt instrument. mvh Kent
  2. Finns det någon därute som har någon idé om detta?
  3. Finns det något sätt att klura ut plus och minus bland dessa kablar på instrumentet?
  4. Hej! Jag har problem med att koppla in ett nytt instrument i båten. Instrumentet är ett VDO med oljetryck, temp, laddning och trim. Det luriga är att jag har 6 olikfärgade trådar från båten och två uppsättningar med röd, blå och gul från instrumentet. Hur i h.e kopplar man in detta? bifogar bilder på instrumentet. Tacksam för hjälp!
  5. Nu har jag bytt bränslepump, det blev något bättre men när jag kommer upp i ca 20 knop så kvävs styrbords motor igen, går ner i varv och sedan kommer den tillbaka. Så där håller det på. Går fint på låga varv 6-7 knop.
  6. Tack för tipsen, skall ta ut en meck!
  7. Det är 2st Mercruiser 4.3 MPI så det är elektronisk insprutning vad jag kan förstå.
  8. Jag skall kolla! Tack för svar!
  9. Tack för svar! Motorn stannar inte den bara kvävs liksom, enl. uppgift skall båda bränslefiltren vara bytta innan iläggning. För lite bränsle, då kan det ju vara pumpen kanske?
  10. Jag har en Sea Ray 280/315 med två Mercury 6or, precis innan planing så stänger styrbords motor och det känns som hela båten bromsar. Får den för lite soppa eller för lite luft? Jag ber om förslag.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy