Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Mangan77

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Mangan77

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jo så kan de vara. Verkar som motorn fick mycke olja tidigare då den rökte mycke. De är en gammal militärmotor me så den har nog inte gått så mycket. Kopplar nog tillbaka vropumpen och kollar om den ännu börjar larma. Lär ju va impellern isf. Tack för svar!
  2. De är en 89. De sitter två bränslefilter men enligt triboron själva så går medlet igenom och smörjer motorn.
  3. Hej. Har börjat använda triboron till min evinrude 70hk 2takt som jag kopplat bort vro pumpen på och blandar 1%tribon i bränslet. Motorn startar lätt och verkar gå bra på tomgång. Men när jag kör så börjar den larma för hög temp och går ner i säkerhetsläge. De har börjat efter jag började med tribon. Kan de va att motorn går tyngre och inte får smörjning klokt? Verkat som den tappat i toppfart me. Trodde de va termostaten så bytte den men larmade efter ett tag igen. Kan ju va impellern me men är lite tveksam då de inte varit något problem före. Ska koppla tillbaka vropumpen och se om de blir nån skillnad. Har någon varit me om nått liknande? Tacksam för svar Mvh Magnus
  4. Oki. Har kollat på sidan så de blir å felsöka imorgon. Känns som nått skitfel då den gått klockrent innan. Tack för tipset 🙂
  5. Halloj. Fick strul med min evinrude 70hk förra helgen då den inte vill starta. Gått som en klocka innan jag tog upp den några dagar innan å målade huven på den. Bluddra de till första gången när jag testa men sen heldöd. Startmotorn går som den skall. Tror de är något med tändningen. Byt två stift men ingen skillnad. Tog upp båten idag så har inte hunnit kolla om jag har gnista än, men tror inte de. Kollar imorgon. Fick tips att lossa svart/gul kabel på cdi boxen som jag gjorde men ingen skillnad. Sitter de säkringar någonstans? Har inte hittat några. Har någon något tips vart jag ska börja leta fel? Ska självklart kolla om de finns gnista imorgon först. Tacksam för svar!
  6. Tack för svar. Har pratat med garmin support och de går att koppla utan en omvandlare.
  7. Jo har en ingång power/nmea 0183. På specen står de 2. Kanske finns kabel på powerkabeln som ska anslutas till autopiloten? Har inte kollat de än. Tack för svar!
  8. Hej. Går de att koppla en raymarine st 1000 autopilot till garmin gt 721xs plotter? Raymarine har nmea 0183 och garmin nmea 2000. Måste jag ha en omvandlare imellan dom? Mvh Magnus
×
×
  • Skapa nytt...