Jump to content
Friday 20 September 2019

Alexessen

Medlemmar
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Alexessen

  • Rank
    Kadett
  1. - Kompresson mätte jag med startmotorn, ska skaffa en annan TS och kollar om.... - Förhands snurrade jag runt motor med rejäl hylsnyckel för att se hur ventilarna rör sig - komp är lika dåligt i samtliga cylindrar
  2. Ja, alla tändstift är borta, men när jag försökte att vrida för hand och det gick väldigt hård, det märkte jag på en gång, tröts att jag har alldrig förut vredat på en V8, jag har lagt nästan allt kraft för att få det snura ca 15 gradderför att få det snura. Första biten att vrida för hands mycket lättae an andra 20 grader i gång
  3. Jag har ett par mekaneker som hjälper till mig ( mina kompisar som jobbar med att renovera tyngre maskiner, som traktorer, lastbilar mm) och de kom med en rejält komttestare ( som de köpte begagnad för en vacka sent)......förstås första tänkte var att det är inte min motorn som är dåligt utan deras "nyköpta" sats....men jag fick panik och samlar alla möjliga tips
  4. Har tagit av ventilåpan på ena sidan och vred nyckeln på .....jag är ingen proffs, men såg absolut inget som jag kunde klaga på, ventilspindlar, vipparmar och stödstångar gled fint utan nån missljud eller motstond.....inte böjd/snätt heller
  5. Kamdrev det är det som jag mest misstänker nu, att kedjan hoppade en kugg när jag slog i backvexeln och skulle backa dog motorn då... Brusten kamaxel på bägge två toppar samtidigt? Hur kan man kontrallera kamkedjan/spjäll/faser utan att plocka isär allt?
  6. Som sagt, funkade som en klocka innan, startade alltid utan problem aven efter vintrarna startade på engång. Ingen oljeförbrukning. Med startgasen fick jag igång en gång, gick i ca 5 sec, väldigt ojämt och dog.
  7. Men att både topparna blev dåliga samtidigt? Alla 8 cylindrar saknar hälvten av kompression?
  8. Hej! Omc Cobra, 5,8, Ford 351 från ca 80 talet Motorn funkade hur bra som helst. Fötöjde en kväll, slog i backslag och motorn dog ( det hände förut och jag inte brydde om mig detta, förtöjde båten till hands och gick hem ) Dan på fick jag inte motorn i gång, går runt men startar inte, letade efter felet som fan, till slutet mätade vi kompression och fick +/- 4-7 bar i alla 8 cylindrarna. Hälde i oljan i cylindrarna - ingen reaktion alls. Moror går runt och det finns inga missljud. Vad kan det vara? Kolvringar i alla cylindrar på en natt- tror inte på, kamaxeln eller ventilspindeln - vet inte. Motorn försöker att ta i/starta/ och en gång gick det i ca 5 sec .... Men kjedjan eller derv/mallanhjul som håppade av???? Vet inte alls vad har jag för konstruktion där... Tackar för era tips
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy