Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

MikkelM

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om MikkelM

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Har en Suzuki DF140 med keyless startsystem såld/installerad åt mig av ett företag, som ej är auktoriserad återförsäljare, och märkte att detta keyless system inte var helt bekant åt montören, då jag hämtade båten. B.la. instruerade han mig fel hur man startar motorn med keyless. Hittar tyvärr inga Suzuki installationsanvisningar på nätet, antar at detta går endast till återförsäljarna. Så min fråga är nu, skall keyless systemet ha kontinuerlig ström, dvs några av kablarna är kopplade direkt till batteriets + pol, förbi huvudströmbrytaren. Varför så, och är det då risk att det blir problem (eller extra aktivering av key podden eller motsvarande) efter att man haft batteriet helt borta över vintern? Om inte, så förstår jag inte riktigt varför vissa kretsar skall vara kopplade till kontinuerlig ström, för man startar ju aldrig motorn med huvudbrytaren avstängd. Måste säga att om jag hade fått välja hade jag hellre valt traditionell nyckelstart, för detta ser jag som ett potentiellt problem att bli strandsatt en vacker dag..
  2. Har en 2005 2t Yamaha 90hk som jag planerar byta ut till en modärnare 4t 115-150hk. Bild på nuvarande reglage: https://drive.google.com/file/d/1vkLx2c1vX8FQwcPPDk45m6u5kWnO8pVU/view?usp=sharing Min fråga är om befintliga reglage, instrument, kabelserie är kompatibla med en nyare Yamaha 4t motor, dvs mer eller mindre plug and play? Okej, oftast kommer det allt detta med vid motorköp, men frågan är främst att man skulle spara en massa arbete och svordomar om man slapp montera allt pånytt. Tacksam för hjälp.
×
×
  • Skapa nytt...