Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

Wictorhaglof

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Wictorhaglof

  • Placering
    Kadett
  1. Någon som vet hur man hittar tändkurvan på denna http://www.marineengine.com/newparts/part_details.php?pnum=SIE18-5107-1
  2. Det är en utbytesmotorer från USA. Sattes i båten 2013. Har mailat säljaren 3 ggr utan att få svar.
  3. Jag har 26 grader vid 4000 rpm och det är en elektroniskt styrd kurva. När jag kollar runt så är det förtändningen vid 4000 varv som är det viktigaSTE. Sen är det självklart de bästa om hela tändkurvan är rätt. Grejen är den att den styr inte ut mer än ca 6 grader med den tändmodulen som sitter på. Och den lägger direkt på 10-12 grader när man kopplar in den. Ställt tändning 8 grader vid ca 700 rpm, kopplat (man sätter i en kontakt som kopplar förbi tändmodulen) tändmodulen å vipps ca 20 grader vid 700 rpm. Dock stämmer den vid 4000 rpm
  4. Förtändning, riskerar man nått genom att ha hög förtändning på tomgång? med hög förtändning menar jag ca 20 graders förtändning. Gäller en 5.7L vortec.
  5. Hej. Har en Chaparral 235 med en 5.7L vortec i marinutförande. Motorsporspecen säger 8 graders förtändning vid tomgång och 26 grader vid 4000 rpm. Men jag får inte upp den mer än till 16 grader vid 4000 rpm. Tändsystemet är Delco Voyager EST. Misstänker tändmodulen. Andra tips? Kan jag mäta upp tändmodulen på nåt vis?
×
×
  • Skapa nytt...