Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Morrle

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om Morrle

  • Placering
    Kadett
  1. Då var det på plats! Tack för alla tips. Var ett rent helvete men är väl för man inte riktigt kan 😂 Behöver man kontrollera luftningen igen efter lite inkörning eller? Har läckt upp lite olja från rattpumpen men verkar inte göra det längre och styrningen känns riktigt bra
  2. Ska ge mig på detta i helgen, läser lite om att det är viktigt att koppla slangarna rätt såklart, står i de instruktioner jag läst att det ofta är markerat vilken koppling som är BB och SB och att man sen bara kan märka slangarna så man drar och kopplar rätt från rattpumpen. Men står varken på rattpumpen eller i instruktionerna som följde med. Men det kanske är givet när man monterat rattpumpen? Sen är det olika instruktioner för luftning gällande frontmonterad cylinder eller tex sido eller skottmatad cylinder. Med risk för att bli dumförklarad så är väl det cylindern på styrningen och den måste väl ändå vara frontmonterad? 😅
  3. Ska kika på det numret! Och se vad förpackning har att bjuda på 👌😁
  4. Stort tack för tipsen. Jag festade faktiskt loss på en hydraulisk då jag gick bra rabatt genom en vän. Nu ska jag bara se om man lyckas installera också 👌😁
  5. Stort tack för svaren och välkomnandet! Jag ska kika lite på hydraulisk styrning, faktiskt inte tänkt på det. Är det mycket krångligare att installera än en ny anordning med wire? Antar att båda alyernativen är något man grejar skälv med lite tålamod?
  6. Morrle

    Styrwire av?

    Hej! Söker efter lite expertis då jag är på tok för färsk.. Försöker lära mig men tar tid. Har köpt en wester 18 från 1980 med en evinrude 115, e tec från 06. Ganska omgående senast jag var ute så kunde jag plötsligt inte styra längre. lång historia kort så verkar wiren löpa fint runt ratten, kan se den skruvas in och ut från röret under ratten. Dock händer det inget vid motorn. Tog loss allt vid motorn i hopp om att kunna se wiren där eller om nått släppt, men allt verkar vara i ett helt stycke, kan inte lossa något mer.. Är det så illa att man lär behöva ta loss hela alltihop som har med stywiren att göra och byta tro? Enda jag kan gissa är att den gått av någonstans längre bak? Vanligt att det sker på en några år gammal wire?? Ska ha bytts vid motorbytet för 2-3 år sen. Känns ganska mastigt att byta hela härligheten.. 😕 Uppskattar all feedback mvh David
×
×
  • Skapa nytt...