Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024

jMollerstrom

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om jMollerstrom

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Goda nyheter gott folk! Tröttnade och släpade dit en polare som hjälpte mig felsöka! Till slut kom vi fram till att det är kopplingen till tanken som krångla! Och jag har helt enkelt haft fel uppfattning av hur blåsan skall ”kännas” han tryckte in och ut den några gånger och sen sa han, känn nu. Och sen startade den direkt som en klocka! Så nu är det jag som åker och köper nu bränsleslang, kopplingar och ny blåsa. För att vara på säkra sidan! Tackar ödmjukast för all hjälp!!
  2. Nej! Den har så länge jag haft den vart väldigt svårstartad! Men den svarar jättefint på minsta rörelse av reglaget och gått som en väloljad symaskin när den väl startat! Jag har dock några frågor från er kunniga. Under tändningslåset sitter en spak som jag brukar använda för att starta upp båten. Liksom pumpar den tills jag börjar höra att båten börjar dra igång och startmotorn slår av. Sen väntat lite och dratt runt igen och det brukade få den att starta, men efter ett tag behövde jag upprepa detta ett par gånger innan jag fick igång den. Efter ytterligare ett tag behövde jag hålla på i typ en kvart och göra så här innan den startade. Nu i går fick jag anse mig besegrad! Det känns som den är på håret hela tiden att starta. Den tänder till ett par puffar sen slår startmotorn av och den klarar sig liksom inte. Tidigare när jag har lyckats starta den så har den precis hållt kvar och puffat sakta i ett par sekunder, kanske 5-6 och sen varvat upp och betett sig normalt igen. Vad kan detta vara? Den är servad och får bränsle! Nya tändstift
  3. Kan det vara så att startmotorn är för dålig och går för sakta. Varpå det krävs mindre fart på motorn för att bendixen skall falla ner ? Så den minimala knuff den får av att motorn tänder för första gången räcker för att den skall falla ner men skall i själva verket ha tillräckligt snabb fart för att fortsätta greppa ?
  4. Nej jag chokar lagom chokar man inte så händer inte mycket! Chockar man för mycket så slutar den ju tända efter ett tag och surar. Men som sagt startmotorn slår ju av innan senhinnor starta
  5. Ja ta du bild! Det är ett synnerligen underligt problem du brottas med! När du fyller på tanken ? Vart gör du det då? Du har antagligen ett tanklock någonstans vid relingen ? Sitter det locket mer akter ut? Kan ju hända att det läcker vid tanklocket och rinner längs skrovet och ut på durken. Och att du då upplever det som att det är för att du har vatten i tanken men i själva verket så är det för att du har ”fyllt på tanken”, försöker inte dumförklara dig eller så om jag tjatar om simpla grejer. Tänkte bara spotta lite idéer!
  6. Hej! Har du så du kommer åt att titta på tanken där den sitter ? Gäller det även om tanken inte skulle vara full? För det brukar sitta ett stort lock på ovansidan av tanken (för att kunna rengöra osv) och mitt sånt lock hade jag svårt att få helt tätt. Så om jag hade full tank och det gick lite sjö så skvalpade det upp ur det locket. Alternativt kan det vara anslutningen till tanken som inte är helt tät. vet inte om du har pvc-koppling eller slang från påfyllningsröret men med tiden kan även sådant ge sig.
  7. Hej gott folk! jag har problem med att min motor upplevs som svårstartad. när den väl är igång så går den som en klocka och har inga som helst problem i övrigt! det som jag upplever är problemet är att motorn ändå är så pass sliten att den inte startar på en sekund, men att den hade startat om man bara dragit startmotorn i ett par sekunder extra. problemet är att så fort motorn tänder så är det som att en sensor i startmotorn gör att den slår av. Men det händer liksom för tidigt. Så att motorn hinner inte riktigt ta fart! är det en funktion som är tänkt att vara så eller är det fel på startmotorn? Jag menar en bils startmotor har ju ingen sån spärr som gör att den slår av när den börjar tända! Då hade ju ingen bil äldre än 5 år startat! Går den här ”funktionen” att koppla bort eller lura? Tacksam för tips, trix, kunskap och info om ni haft samma problem eller vet vad det kan va !
×
×
  • Skapa nytt...