Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

AndersM65

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    23
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om AndersM65

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Har en 28 fots båt med dubbla maskiner, de borde väl räknas som en större båt?
  2. S.motorn jag böt ut var av noname modell, köpte likadan men får ändå inte s.motorn att dra runt. Andra s.motorer jag kikat på levererades med shims, därav min fråga. Till detta hör att 2017 byte föra ägaren ut startmotor och krans på svänghjulet, börjar misstänka att kransen snor runt på svänghjulet eller att den flyttats sig. Ska kolla de i morgon
  3. Tjabba! Går de att lyfta ur Volvo Penta 4.3, när båten ligger i vattnet eller måste båten upp på land?
  4. Har en VP 4.3 där jag fick start problem, då inte startmotorn fick grepp i startkranssen. Nu har jag forskat runt lite, de ska tydligen schimsas vid montering, vilket inte var gjort på min. Vad för tjocklek har schimsen?
  5. Hej Vet någon här vilken tillverkare detta är? De ända som framgår i manualen som följde med båten, är att de är toppmonterat reglage. Tillverkare av drev och motor är OMC. Anledningen till min fråga är att jag behöver hitta reservdelar till spaken, då framför allt knappen för att kunna lägga i backen.
  6. Locket är den del jag misstänker mest, så packningen ska bytas snarast.
  7. Hur vattnet har tagit sig in i systemet vet jag inte, då jag fick den i min ägo i våras. Min starkaste gissning är slarv från förra ägaren, då jag upptäckt en hel del slarv på andra punkter kring underhåll av båten.
  8. Tack för tipset Baxlaget! Nu är förhoppningsvis hela bränslesystemet dränerat på vatten, med hjälp av ditt förslag att använda hävert
  9. Då ska jag prova ditt förslag, å hoppas de är lösningen
  10. Ja hon ligger på land, å tanken verkar god...men fungerar detta då jag måste dra slangen uppåt ur motorrummet sen ner förbi aktern, om du förstår hur jag menar?
  11. Hej alla båt vänner Har till min fasa upptäckt vatten i hela mitt bränslesystem(bensin), till följd av detta så har bränsle pumpen packat ihop och lämnat in. Förgasaren är riven och inväntar en ny renoveringssats, men ett problem kvarstår. Då min tank är fast monterad under inredningen i fören och är på 120 l, så känns arbetet med att ta ut den för tömning och ev rengöring allt för stort. En ide´jag fick var att trycksätta via påfyllningsröret eller via luftningsröret med hjälp av kompressor, och försiktigt trycka resterande bränsle/vatten blandning till motorrummet där jag kan samla upp de i ett kärl. Är detta görligt? Tilläggas bör att jag inte tror att hävert får ut allt ur tanken, så den ide´n har jag redan skrotat.
  12. Hej Ska byta olja i mitt drev, som är ett OMC sterndrive 400 -77...tror jag. Efter mindre förhör av den tidigare ägaren, så är inte oljan byt på länge. Proceduren för att byta på de nedre är klar(har lokaliserat bägge skruvarna), men inte hur jag byter på de övre och mellanhus Enligt boken så ska de vara... Nedre växelhus: OMC "C" 960gr Övre Växelhus: OMC "C" 380gr Mellan hus: OMC "C" 200gr Hur omvandlar jag de från vikt till mängd?
  13. Då är mitt av den äldre typen.
×
×
  • Skapa nytt...