Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Snow

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Snow

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag tillverkade egna nipplar till de cykelventilliknande nipplar som finns på pumpenheten. Minns inte exakt, men kan kolla imorgon om jag har dem kvar, isåfall kan jag langa en bild
  2. Hej Jag fick ordning på detta efter MÅNGA timmars och svärande. Felet från början anade jag var någon av bränslepumparna. Jag gissade då att det var lågtryckspumpen, så jag hittade en 3e parts ny sådan och bytte den. Fortfarande problem men fick som jag beskrev för höga tryck i systemet, så jag bytte nålventil, tog isär hela pumpenheten i atomer etc. Bytte hörtryckspumpen. Fick fortsatta problem, då testade jag att byta lågtryckspumpen till orginalpumpen som jag började med att byt. Då funkade allt, ringde och va lite butter mot firman som sålt pumpen och fick en ny igen skickad, men den har jag inte vågat sätta dit. Den felaktigt levererade lågtryckspumpen ställde till med mer jävulskap än felet från början Fick soppa i oljan tex så den fick jag byta totalt fyra gånger..... Nästa gång lägger jag på 2 500:- och köper orginal, halva sommaren höll jag på med detta.
  3. Såhär låter den. Hittade denna på tuben, intressant om soppapumparna:
  4. Ja inte hjälpte kablar, fördelarlock, stift och rotorbytet. Inte för att jag trodde det heller egentligen, men var dax att byta oavsett. Har ordnat med bränsleförsörjning från Jeepdunk nu, ska testa det imorgon för att utesluta det. Kvarstår problemet ja då är det väl tändspoler, elektronik eller högtryckspumpen för soppan som kvarstår,. Om någon har fler idéer om hur man går vidare så feel free ti shoot
  5. Mjo jag har tänkt på det oxå, men då borde ju felet vara permanent tycker man, och jag tror absolut att det är tätt, och har inte tillstymmelse till läkage, men att testa med en extern tank är väl nästa test om inte stift, kablar lock å rotor funkar,......
  6. Mjo, men är inte direkt värmerelaterat, idag vid första start så funkade det inte, vid första problemtillfället gick den perfekt 20 min och efter 2h bluddrade som fan, sen efter ytterligare 3h vila så funkade den. Sen förra helgen 30min, vila 2h 30min utan några symptom alls, askonstigt... Får se om dett hjälper, problemet nu är att det inte går att lita på henne.....
  7. Hej! Nix det är insprutning på denna så ingen konding
  8. Har en VP 4.3 Gi -98 som gått som en klocka i många år. I år händer följande: Sjösättning, premiärtur ut till ö, färd ca 20 min. Fika etc ca 2h, vid hemfärd så går båten dåligt på tomgång stannar vid gaspådrag, går inte att köra. Ringer sjöräddningen för bogsering, väntar ca 3h på dem, ska visa dem problemet båten startar och går som om det inte var något problem alls, går HELT felfritt hem. Helgen efter 30 min i 4k rpm vila ca 1h sen hem 30 min helt fel fritt. Idag två veckor senare samma problem båten går dåligt på tomgång stannar vid gaspådrag, går inte att köra. Det jag gjorde efter första strulet var att slå i 1l K-sprit. Vid vårrustningen så bytte jag det första bränslefiltret, det med vatten avskiljare, inget synbart problem med det gamla, inget vatten. Det jag har gjort fel en gång vid vårrustningen är att jag startat och kört med soppakranen stängd, möjligen kan det ha skadat soppa pumpen? Idag tog jag av luftfilter etc och kollade, det ser absolut inte ut som det är problem med soppan, den putsar på bra med soppa i insuget. Det är ju oxå oförklarligt att det funkar felfrit, sen inte sen felfritt och sen fel igen? Teorier tas tacksamt emot... Har beställt stift, lock, rotor och tändkablar bara för att utesluta det.
×
×
  • Skapa nytt...