Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024

YlvaH

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om YlvaH

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack igen. Det tog lite tid att smälta din information. Motorel är inte mitt huvudämne. Men jag tror jag förstår efter lite Google... Nu har jag en fråga kvar. Jag börjar misstänka att felet nog sitter i tändningslåset. Ska de relä kopplas till stratmotor som slår av när tändningsnyckeln fjädrar tillbaka eller ska den kopplas till matningen. Tack på förhand Ylva
  2. Tack Thomas. Jag har en Volvo Penta MD6A. Tidigare var regulatorn och startrelä i samma box men sedan ett gäng år tillbaka går det bara att köpa två separata. Så i min Vega från 1974 är dessa två redan separerade. Jag är inte så säker på vad jag ska hitta inuti startrelä för det rök en hel del, så pass att det började läcka ut något ur själva dosan. Jag skickar en länk till prylen jag pratar om. http://m.marinexpress.se/artikel/startrela-till-dynastart
  3. Hej. Jag har precis bytt ut min instrumentpanel efter en olycka med tändningsnyckeln. Eftersom oljetryck- och temperaturmätarna lade av för många år sedan bestämde jag mig för att rationalisera bort dessa plussa några andra knappar som saknade funktion. Lamporna bytte jag ut till led. När jag skulle provstarta motorn gick allt bra. Motorn startade som en klocka och spann som en katt fast efter en liten stund började det ryka om startreläet och inkommande sladdar blev väldigt varma. Kan jag ha råkat koppla bort någon jord eller finns det någon annan smart idé om vad som kan ha hänt?
×
×
  • Skapa nytt...