Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Peer95

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Peer95

  • Placering
    Landkrabba
  1. Jag hittade specifikationen på HTTP://boatinfo.no Det skall vara 4000 ohm
  2. Personlig fann jag denna youtube video väldigt bra, djupgående och man får en större förståelse.
  3. Mät upp sekundära tändspolen, för mig som har en äldre Yamaha så mätte jag mellan tändstiftkabeln och en svart/vit kabel som satte bakom ett skydd och jämför först de olika värdena mellan cylindrarna. Innan du köper en ny box.
  4. Hej Jag har nu efter många försök och omgångar till verkstaden funnit vad jag tror är problemet med min snurra. Den funkar som så att den startar perfekt och går bra på tomgång men vid kanske 2/3 gas så helt plötsligt och sporadiskt så gick den ner till nästan tomgång. Den tappade ork och styrka, det fick jag fram om man belastar motorn genom t.ex. svänga skarpt så tappar den direkt orken. (Inte så sporadiskt längre alltså) Vad som är gjort är följande: *Bytt bränsle och rengjort bränslefiltret *Rengjort tank *Rengjort förgasarna *Bytt slang och pump mellan tanken och motorn *Kontrollerat bränslepumpen membran Nu börjar jag luta åt efter att ha mätt upp sekundära spolen på alla tre cylindrar så hittar jag följande värden. Cylinder 1: ca 4,0 kohm Cylinder 2: ca 9,0 kohm Cylinder 3: ca 9,0 kohm Nu till mitt problem jag vet inte vad den rätta resistansen skall vara. Dessa spolar kostar ganska mycket. Jag hittade en annan modell av Yamaha motor på nätet och de sa ca 4,0 kohm. men kan det faktiskt vara så att två spolar är slut? Är det någon som har en sådan här motor. 70BETO Autolube stämplad H så det torde vara en -87:ans årsmodell. som kan mäta upp resistansen mellan tändstiftet och den svartvita kabeln som är under det svarta skyddet, eller om någon har en bra manual till denna motor skulle det också funka där detta står angivet. Tacksam på förhand Peer
×
×
  • Skapa nytt...