Jump to content
Sunday 17 November 2019

Kapten_P

Medlemmar
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Kapten_P

  • Rank
    Landkrabba
  1. Håller med föregående talare. Kompassen är en självklar del av säkerhetsutrustningen ombord, liksom ett traditionellt sjökort. I "stora" båten har jag fast kompass, sjökort och GPSn som används som komplement. När jag tar "lilla" båten, vilken ej har kompass, så tar jag alltid med mig en enkel handkompass, typ en sån man har vid orientering....och sjökort såklart =) Trevlig båtsommar!
  2. Hej, Mycket tacksam att ni tar er tid för detta. Ja, det blir svårt att fånga fenomenet på film om jag inte nu hittar någon djärv kollega som vågar sätta sig på badbryggan och filma. Motorn är orginal och korrekt monterad. Nya relän. Utan att veta, kan det ev. vara så att trim/tilt motor får för lite spänning/ström vid körning? Det borde man väl då rimligtvis kunna mäta under körning till sjöss. Ödmjukast Kapten P
  3. Hej! Har en Evinrude 120HK -V4-87 där trim/tilt funkar utmärkt vid kaj men ej under körning. Blir då tvungen att "tilta" upp motor till lämplig grad innan körning. Resultat, lång planingströskel etc. Olja finns, relativt ny motor (3-4 år), har ett batteri i båten. Är det någon som ev. vet vad som kan orsaka detta fenomen? Som sagt, det funkar utmärkt då båten ligger stilla men i fart så går den ej att trimma in. Tacksam för alla svar. Ödmjukast Kapten P
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy