Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024

Iwdal

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    21
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Iwdal

  • Placering
    Kadett
  1. Ska montera trimgivare på mitt Bravo 3. Har inte haft några innan (köpte drevet förra året) så behöver lite vägledning. Drevet måste vara pluggat vid genomföringen då jag inte har några kablar genom skölden. Vart ska genomföringen vara och hur monterar man givarna? Finns det någon här som gjort samma operation?
  2. Nej, Skickade iväg ett mail så ser om de kan lösa det.
  3. Mitt kapell blåste sönder i en höststorm och behöver sy upp ett nytt fullkapell till min Sea Ray 270 -98. Bor i Kungsbacka trakten och har kontaktat ett flertal kapellmakare men få som vill malla och ännu färre som har tid i år? Någon som har tips på kapellmakare som har mallar för min båt eller förslag på kapellmakare som fortfarande mallar i Halland/västra Götalands regionen. Tacksam för all hjälp, kan inte lägga i båten denna säsongen utan kapell.
  4. Klädde om mina dynor på min 270 AD -99 och där fick man demontera panelerna på insidan. Satt med bricka och mutter på insidan.
  5. Ska lägga Flexiteak i båten och tänkte även lägga en bit på det nedersta stället i ruffen framför pentryt. När jag lyfte på mattan så är det ett par skruvhål, tror det suttit fästen för orginalmattan. När jag trampade på golvet så kom det upp lite vatten ur ena hålet. Uppenbarligen är det fuktigt under men hur kommer man åt utrymmet och vad kommer vattnet ifrån. Har inte fyllt på färskvattentanken eller använt kranar i år. Lite dålig bild. Någon annan som varit med om samma sak?
  6. Hej alla Sea Ray ägare. Har en Sea Ray sundancer 270 DA från -98. Har bytt motor i vår från en rasad Volvo Penta 5.7 tillbaka till en Mercruiser 7.4 MPI. Motorerna ser lite annorlunda ut så om det finns någon här på forumet som skulle kunna ta några bilder hur gas wiren skall monteras och vart man ansluter kylvatten samt retur på motorn så jag kommer vidare så skulle jag vara otroligt tacksam.
  7. Då var det köpt... kom över ett bra begagnat Mercruiser original i USA.
  8. "lådan" låter intressant vart får man tag på sådan. Gör ett motorbyte så det är nu jag kommer åt
  9. Toppen, tack Provstartade det nya 454 big block V8:an som ska i båten och kan bara inte dränka det goa ljudet med vatten....
  10. Kan vara så. Ska prova att tejpa igen ventilen och se om det fortfarande läcker. Såg även igår att översta skruven saknades till ventilen, kanske inte håller tätt då och rinner in. skall ventilen tätas innan den skruvas på plats? Vad finns det för alternativ om det läcker in från ventilerna, finns det några täcklock eller kåpor man kan sätta över med öppen undersida?
  11. Någon här på forumet som installerat ett "exhaust diverter kit"? Har en Sea ray 270 med 7.4l V8 och skulle vilja ha lite V8 muller när man kryper fram. Däremot blir det nog lite tjatigt att alltid ha en rytande V8 när man är ute. Har tittat lite på Corsa exhaust diverter kit, de har en version som kallas captains choise. Det innebär att man har en switch på instrumentpanelen som styr diverten så man kan välja mellan att ha rytande pipor ovanför vattenytan och att ställa om till att styra ner avgaserna i bockhornet. Min fråga är om det är någon här på forumet som har lite erfarenhet av dessa system. Är de svåra att installera, andra för och nackdelar.
  12. Får koppla in allt och mäta mig fram så den verkligen fungerar
  13. Råkade posta denna tråden på två ställen, (första tråden i forumet) så har fått svar i båda trådarna..... i vilket fall funderar jag på om man kan göra samma som när jag kollar täthet i bilar: När jag renoverar bilar och skall kolla tätheten i lister mm så använder jag mig av en rökmaskin i cupen, stänger alla dörrar och fönster och ser sedan vart röken sipprar ut. Funderar på om man kan göra samma sak i båten. Ställa rökmaskinen i motorrummet, tejpa igen luckan och se om det ryker något i skarvarna. Kan leta ihjäl sig utan att hitta läckan annars.....
  14. När jag renoverar bilar och skall kolla tätheten i lister mm så använder jag mig av en rökmaskin i cupen, stänger alla dörrar och fönster och ser sedan vart röken sipprar ut. Funderar på om man kan göra samma sak i båten. Ställa rökmaskinen i motorrummet, tejpa igen luckan och se om det ryker något i skarvarna. Kan leta ihjäl sig utan att hitta läckan annars.....
  15. Okay...... Har en avdragare så får smörja och testa den. Men ratten sitter inte fast med någon mer skruv i alla fall som ni stött på när ni har tagit av ratten. Min ratt är vattenskadad i trät så den behöver jag inte vara försiktig med. Mest rädd att jag skadar något annat.
×
×
  • Skapa nytt...