Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

JohanV

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om JohanV

  • Placering
    Kadett
  1. ja precis, skäddan är det som avses. ​Offeranoden sitter ju ovanför strax bakom propellern och är ju också samtidigt för att trimma in den.
  2. Minns ej vad den heter, men det är fenan längst ner på växelhuset under propelleraxeln (som går lodrätt) som fick sig en törn när båten skulle backas in på uppställningsplatsen. ​Den blev något böjd, frågan är hur man enklast kröker tillbaka den? ​Banka med klubba och mothåll eller, böja tillbaka den med en stor polygrip och mellan två brädbitar? ​Det är aluminium, värma eller inte? ​70 hk motor, johnson.
  3. Skaffa en slang som är beständig mot Biodrivmedel tex RME, blir det problem för dig då så kan du utesluta att det är slangarnas fel. ​vart kommer dina slangar ifrån, har du prövat olika tillverkare, står det på slangen att den är beständig "fuel hose" eller liknande?
  4. Ja eftersom det fattas en del viktig information så vet vi ju inte. ​ Vi vet ju bara att någon är sur för att ens pryl har ått sönder och inte riktigt klarar av kommunikationen med berörd part nr 2. ​Hade varit intressant att veta mer om båten och vagnen samt specifika vikter så man kan skapa sig själv en tydligare uppfattning. ​Men TS verkar ha svårt att uttrycka sig tydligt "även" på ett forum så kanske är det därför få av oss reagerar med förvåning.
  5. Vad är det för båt? Tycker nog att en vagn, kärra, trailer ska klara av en 90 graderssväng med specad vikt.
  6. http://www.forumbilder.se/FB1VJ/dsc-0497 ​Hej, jag är inte hemma på utombordare men tomgången är något hög och skulle ev behöva justeras ned. ​Kan någon med hjälp av bilden beskriva hur man går tillväga? ​Johnson 70 hk från 1981.
×
×
  • Skapa nytt...