Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

flipper77

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    22
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om flipper77

  • Placering
    Kadett
  1. Jag har en krossad vindruta på min Ryds 18DC. Är det någon här som vet en glasmästare som kan beställa ny ruta från Ryds och komma ut till båten och byta den. Har mailat och försökt nå Mobilglas och MA bilglas som är de jag hittar när jag Googlar.
  2. Om ingen här har några tips gällande inkopplingen, vet ni vart jag kan vända mig för att få hjälp??
  3. Haha, sån självinsikt har inte jag. Håller tummarna för att någon i forumet svarar annars får jag också försöka hitta någon som hjälper mig.
  4. @ Salty, jag har kopplat enligt bifogat schema. Skulle du kunna en titt och se om det ser rätt ut? Jag får nämligen inte det att fungera.
  5. Hej, jag har en flödesgivare GFS10 som jag försöker få att fungera ihop med min Garmin 420s. Jag har kopplat enligt bifogat schema, använt mig av CANet termineringskit och programvaran är uppdaterad men jag kan inte få plottern att hitta givaren. Det jag inte har gjort ännu är att koppla in givaren på bränsleslangen, jag vill gärna se att det fungerar först. Kan någon vänlig själ titta på schemat och säga om jag gjort något fel. Om det ser rätt ut så skulle jag gärna vilja ha tips om hur jag felsöker. Med vänlig hälsning Roger
  6. Fick svar från Garmin och de säger att det ska gå om man använder CANet-kitet.
  7. Tack, får kanske göra något enkelt test då. Jag har nämligen en panelmonterad 420 och har rivit ur flödesgivaren från förra båten. Dyrt + svårt att få plats med ny större plotter på panelen.
  8. Är Garmins flödesgivare GFS 10 kompatibel med GPSMAP 420s? Det står lite olika beroende på var jag läser. Någon som provat?
  9. Hittade problemet till slut. Det hade kilat fast sig lite skit i huvudmunstycket vilket gjorde att bränslet pressade ut genom spridaren istället. Efter rengöring så gick motorn fint igen. Nu ska jag bara lyckas justera tomgången som hamnat på 400 varv/minut efter att jag plockat ner förgasarna i molekyler.
  10. Tack, det ska kontrolleras! Hoppas det är så enkelt!
  11. Har en Penta AQ171C med dubbla Solex 44PAI. Har fått problem med att båten går i 20 knop istället för 35 och att den drar 1,4 liter/sjömil istället för normala 1,0. Tog bort luftburken till förgasarna och tittade ner och hittade kanske roten till problemet. På ena förgasaren sprayar bränslet fint ur spridaren men på andra förgasaren ser jag inte att det kommer något från spridaren utan det kommer istället större droppar ur luftmunstycket. Är det någon packning som gett upp så att det bara är att köpa renoveringssats till förgasaren och så blir allt bra eller är det något annat fel? Hälsningar Roger
  12. Tack för tips, Ska testa imorgon. Håller tummarna för luftläcka, känns enklast att både testa och laga.
  13. Hej, i brist på möjligheterna att få tag i en mekaniker sätter jag mitt hopp till er. Jag har en Penta AQ171C som inte får tillräckligt med bränsle när jag gasar på fullt. Den accelererar fint och hinner upp och plana men sen tar soppan slut och motorn tvärdör. Jag ser på flödesmätaren att den suger för lite ca 0,7-0,8 vid full gas under acceleration. Den går fint vid låg hastighet och även om jag varvar upp den i friläge. Har kollat om det var skit i utloppet från tanken eller i bränslefiltret men inga problem där. Några tips på var felet kan sitta? Bränslepumpen? Förgasaren? Luftläckage?
  14. Många bra tips! Jag fyllde på enligt instruktionsboken i början av sommaren men då får jag kanske byta ut då. Jag ringer Ingemar och kollar!
×
×
  • Skapa nytt...