Jump to content
Wednesday 13 November 2019

MagnusOL

Medlemmar
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About MagnusOL

  • Rank
    Kadett
  1. Ska plocka bort ett stift igen och fota. Tändningen är en ny HEI-fördelare med inbyggd spole.
  2. Ja, det kommer ut alla. Mailar lite fram och tillbaka med summit racing som sålde förgasaren och de hävdar att ljusbruna/beiga stift inte är rätt. Det trodde jag. Vad säger ni?
  3. Flottörerna är ställda så bensin syns i fönstret.
  4. Hej! Jag har en gammal 70-talsbåt med en nyrenoverad Cheva 350 V8 och Holley 4 ports förgasare. Allt är i princip frid och fröjd och båten har gått ganska bra i sommar och nu när jag tittar igenom motorn är stiften ljusbruna och fina. Ett problem har jag dock. Vid ca 35 knop, när andra steget kickar in, ökar först båten några knop för att sedan tappa all kraft. Det känns som den får för lite bränsle. Detta är ju inte man vill pilla med till sjöss så jag tänkte prova bestycka om den nu under vintern. Så nu till frågan. Har ni några tips på vad man kan hitta på för att lösa detta problem? Större huvudmunstycken? I sånt fall, hur många steg större? Tacksam för svar!
  5. Jag tror bestämt ni löst mitt problem Det är helt enkelt så att när jag bytte propeller ändrade jag bara växelreglaget istället för, som jag borde ha gjort, ändra bak i drevet. Det innebär att när jag kör framåt låses drevet och det låses upp när jag backar Tack för er hjälp!
  6. Har bytt mellan vänster och höger propeller så lite extra förvirrad Stången 45 trycker ju drevlyften ner när den ska låsa upp drevet för att lyfta det. Den stången jag menar är den som växelreglaget trycker in och som trycker ner del 47. Frågan är: ska stången trycka ner del 47 när drevet ska låsa eller när man kör framåt?
  7. Tack för svaret! Det skumma är att det inte går att lyfta drevet när framväxeln ligger i heller mer än ca 2 cm innan spärren går i. Måste kolla och skicka lite bilder tror jag...
  8. Hej, Mitt första inlägg här efter att ha läst oändligt många trådar som hjälp mig otroligt mycket! Tack allihop! Jag har ett nyrenoverat Penta 290 drev som beter sig lite underligt. Backen funkar normalt som vanligt och det är normalt inga problem att bromsa när man lägger till. Backar man dock några meter, slår av, och sedan försöker backa igen slår motorn upp. Att köra "lite" framåt hjälper inte utan men måste köra "ordentligt" framåt för att drevet ska låsa igen på backen. Båten är nu på land och jag lyckas inte återskapa problemet hur jag än rycket och sliter i drevet. Har någon en aning om vad jag ens ska börja? Tack på förhand! /Magnus
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy