Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

jontehall

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jontehall

  • Placering
    Landkrabba
  1. Tack för all hjälp, ska slänga mig över motorn till helgen och försöka mig på de tips ni har gett. Bränslepumpen har du monterat den innan matarpumpen då? Tack för beskrivningen Kalle, ska kika över de punkter du nämner och ge det ett försök i den ordningen. Hjälper det att lätta på trycket vid de själva infästningen också? Alltså skruva lite på insprutningspumpens stora fästen, de med 17,18,19 nycklarna eller är det bara satsa på de mindre ventilerna?
  2. Tack för den snabba hjälpen! När jag matar på med pumpen så sprutar det ordentligt ur de ventiler jag luftar, så antar att det trycket är som de borde vara. Hur hårt bör trycket bli i slangarna? Upplever att de är lite ospända, men de kanske är normalt? Att lufta någon av de större punkterna är inte att föredra alltså? Hur ska man göra med kompressionshandtaget? SKa det vara stående i läget längst ner?
  3. Har fått problem med min volvo penta MD5A som inte vill starta. Jag har läst alla tips om hur man ska lufta motorn men efter flera försöka så börjar motorn tugga igång när jag startar den men tänder inte hela vägen utan står bara och tuggar på startmotorn. Var ute och använde båten och den gick fint när den plötsligt dog, tankade fullt och fick igång motorn igen varpå den gick en stund men dog efter ungefär 30 sekunder. Är det bara försöka lufta alla de punkter som beskrivs i "Md5A for dummies" eller kan det tänkas att det är något annat som gör att motorn inte kickar igång utan bara tuggar på startmotorn? Har bytt förfilter och upplever att motorn endast pumpar ut rent bränsle, men är det bara lufta alla ventiler om och om igen? Tack för alla hjälp. Jonathan Hall
×
×
  • Skapa nytt...