Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

Vulture

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Vulture

  • Placering
    Kadett
  1. Vilken felkod fick du? Du hittar den i varningsmenyn.
  2. Du kan inte byta ratten, tyvärr bara att köpa en ny eller begagnad. //Jonas
  3. Hej, Jag kan rekommendera http://bröllopseskorten.hemsida24.se/. De är jättebra att ha att gör med! //Jonas
  4. Alternativet är att ha en brytare till varje och använda ett i taget så märks det direkt och då kan man koppla bort ett dåligt batteri så att det inte stör resten. Lycka till!
  5. Håller helt med Peo men har en liten kommentar. Man bör ha antingen ett skiljerelä (som han skriver) eller en brytare så att man inte drar ur startbatteriet om man ligger länge, men det kanske du har redan. Vill man ha lite överkurs kan man ju bygga/köpa en laddfördelare mm. Lycka till! Jonas
  6. Skulle nog säga att kursen är det väsentliga och inte provet. Om man bara vill ha ett bevis på att man klarat en tenta så kan man läsa själv men man missar alla diskussioner och all kunskap som inte står i litteraturen.
  7. Tag reda på vad som ligger på säkringen, koppla bort det som går och koppla till en sak i taget tills du ser vad det är som drar ström. Kolla även kablar och vatten i kontakter mm.
  8. Då har vi samma problem om du som jag också har en låg akter... Har funderat över om man kunde gjort någon typ av steg upp över motorn, men det blir groteskt fult.
  9. Mätte du på batterispänningen under gång? Skall man vara lite petig så har du inte ett EVC-system utan indikeringen är mer som lamporna i en gammal bil och det betyder att motorstyr tycker att det är något fel med spänningen. Hoppas att det löste sig för dig!
  10. Men allvarligt, jag har funderat mycket över hur man skulle kunna lägga till med altern mot bryggan och ändå komma i land eftersom jag annars ligger med aktern åt söder. Vänder båten med aktern inåt och fäller ned motorn och har taljor i stolparna så att jag kan dra ut den lite extra efter att jag kommit iland, men det är ju inte direkt kul och det är bara jag som kommer iland på det viset. Har tyvärr inte kommit på något bra sätt att lösa det problemet annat än att få tag på en annan plats...
  11. Går backen i som den skall eller kan det vara ställdonet som inte går hela vägen? Detta kan i så fall bero på att växelvajern har en för snäv böj.
  12. Jag vet att tråden är gammal men en av anledningarna till att man lägger till men fören mot bryggan är ju för att många av oss har ett drev eller en utombodare i aktern. Att sedan kliva över till bryggan eller en stega är inte alltid så lätt...
×
×
  • Skapa nytt...