Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

gustavgransten_91

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om gustavgransten_91

  • Placering
    Kadett
  1. Är i köp tankar angående en nimo 27 offshore båt med 5,7lit V8. 8,2m lång. vet nån bredd? Hur är dom annars? Ha de gott allt båt-folk!
  2. Ska köpa en båt där det sitter en mercrusier 5,7 lit v8. Komplett men inte startad och lite el-jobb kvar. Limpor och allt sitter på. Om denna nu inte är renoverad som ägaren säger, vad kan det då kosta att köpa en fungerande komplett V8 ? / Gustav
  3. Yamaha 55 BE heter min motor. Och siffrorna på cdi-boxen är type TIA - 12 809. Hitachi, Ltd. Tokyo Japan.
  4. Nej, båda tändkablarna är hela och båda tändspolarna. Däremot får jag bara gnista på en i taget, då borde det väl vara cdi-boxen?
  5. Hejsan! Köpte förra sommaren en yamaha 55hk som gick kanon tills sista veckan innan upptagning, då började den gå konstigt. Ena stunden tände den på 2, 1minut senare på 1, osv. Den gick somsagt ojämnt. Tog upp båten och kollade gnistan, först var gnistan bara på övre cylindern. Båda stiften är nya, och fungerar. Bytte plats på de två svarta tändspolskablarna idag på själva kontakt-plattan mot motorn. Då tände den inte på övre utan bara nedre. Alltså förflyttade sig gnistan, så då räknar jag ut att alla båda tändspolarna och tändkablarna är hela. Nu undrar jag om det bara kan vara cdi-boxen som är trasig eller kan något annat göra att felet uppstår? Har hört talas någonting om triggerspole? Vad är det? Har hittat ny cdi-Box för 1700kr. Tacksam för svar. Hoppas få igång pärlan till sommaren / Gustav
  6. Hejsan! Köpte förra sommaren en yamaha 55hk som gick kanon tills sista veckan innan upptagning, då började den gå konstigt. Ena stunden tände den på 2, 1minut senare på 1, osv. Den gick somsagt ojämnt. Tog upp båten och kollade gnistan, först var gnistan bara på övre cylindern. Båda stiften är nya, och fungerar. Bytte plats på de två svarta tändspolskablarna idag på själva kontakt-plattan mot motorn. Då tände den inte på övre utan bara nedre. Alltså förflyttade sig gnistan, så då räknar jag ut att alla båda tändspolarna och tändkablarna är hela. Nu undrar jag om det bara kan vara cdi-boxen som är trasig eller kan något annat göra att felet uppstår? Har hört talas någonting om triggerspole? Vad är det? Har hittat ny cdi-Box för 1700kr. Tacksam för svar. Hoppas få igång pärlan till sommaren / Gustav
×
×
  • Skapa nytt...