Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Sungamo

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Sungamo

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

290 profilvisningar
  1. Tack för svar det är en Alu tank från 2008 . Inspekterat den invändigt ser ok ut . Tanken är på 500 l så det är bök att få ut . Min teori är 2 rejäla manluckor , tömma tank , rengöra tanken , pensla botten och svetsar invändigt med Por 15 eller något liknande . Spackla utvändigt några lager med kemisk metall både botten och skarvar . Några andra tips eller rekommenderationer ? Tacksam för feedback
  2. Hej Har en läckande dieseltank i aluminium som skall åtgärdas i vinter . Läcker knappt mer som svettningar i svetsfogarna . Men skall tätas . Tänker mig att täta invändigt med ex Por15 eller har ni något annat tätnings medel att rekommendera som man kan pensla på invändigt på fogarna ? Där efter spackla på kemisk metall utvändigt ? Någon som har erfarenhet , medel och tillväga gångs sätt att rekommendera ? mvh magnus
  3. Hej Har en läckande dieseltank i aluminium som skall åtgärdas i vinter . Läcker knappt mer som svettningar i svetsfogarna . Men skall tätas . Tänker mig att täta invändigt med ex Por15 eller har ni något annat tätnings medel att rekommendera som man kan pensla på invändigt på fogarna ? Där efter spackla på kemisk metall utvändigt ? Någon som har erfarenhet , medel och tillväga gångs sätt att rekommendera ? mvh magnus
  4. Mina maskiner varvar inte ut på 3800 varv utan de toppar som mest 3500 efter att jag hade bytt till nya original proppar (B4). Har skickat iväg bägge Turbona för renovering men knappt någon förbättring . Endast 100 varv . Bägge maskinerna har varit identiska ( separata bränsletankar.) Helt plötsligt så varvar STB maskinen som Max 3100 varv ! BB maskin varvar som mest 3600 varv . Maskinerna får bränsle , tankar på sjö mack , alla filter är byts varje år , inga läckor från kompressorn till turbon av luft . Går som en klocka för övrigt . Kan tilläggas att snurrar man på propellrarna i neutral så känns STB drevet lite trögare än BB drevet . Oerhört tacksam för svar och en lösning så dom varvar ut ! Med vänlig hälsning, Magnus
  5. Mina maskiner varvar inte ut på 3800 varv utan de toppar som mest 3500 efter att jag hade bytt till nya original proppar (B4). Har skickat iväg bägge Turbona för renovering men knappt någon förbättring . Endast 100 varv . Bägge maskinerna har varit identiska ( separata bränsletankar.) Helt plötsligt så varvar STB maskinen som Max 3100 varv ! BB maskin varvar som mest 3600 varv . Maskinerna får bränsle , tankar på sjö mack , alla filter är byts varje år , inga läckor från kompressorn till turbon av luft . Går som en klocka för övrigt . Kan tilläggas att snurrar man på propellrarna i neutral så känns STB drevet lite trögare än BB drevet . Oerhört tacksam för svar och en lösning så dom varvar ut ! Med vänlig hälsning, Magnus
×
×
  • Skapa nytt...