Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

HenrikMikael

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om HenrikMikael

  • Placering
    Kadett
  1. Ja det det är helt klart värt att byta. Tack för ditt svar
  2. Har en Ockelbo Dc med en nyrenoverad VP205 som nu går hackigt. Efter att ha stått vid bryggan under 5 veckor( skapligt med regn under den tiden ) så skulle vi ut i lördags. Startade som vanligt men när vi skulle upp i planing efter 10 min så känns som det som att den tappar kraft stötvis. Hade 1/3 del i tanken, slog därefter i full tank men den fortsätter att gå som innan men jag kör den bara i 5-6 knop då jag emellan åt testar igen att gå upp i planing. Innan motorbytet förra året så hade jag en mindre motor som titt som tätt hade vatten i bränslefilter och även i tank. Som ni vet så är det inte lätt att få hjälpt under den korta sommarsäsongen så därför frågar jag här på forumet. Tacksam för tips. Fortsatt trevlig sommar på er
  3. Stort tack Roger. Nu blir jag och familjen hoppfulla igen. Lite extra kroppsfett på mig innan jag ställer mig i vattnet och provar
  4. För tydligande: Går det att åtgärda med båten i vatten. Hörde att det skulle ta 15 min att åtgärda. Kruxet är att inget båtvarv har "tid" under dessa veckor så jag fudnerade på om det gick att öppna locket och åtgärda ståendes i vattnet? Om det nu är detta problem. Vad tror ni?
  5. Jag har ett VP 290 DP som jag av någon anledningen inte kan få ur backväxeln. Frikopplingsknappen på reglaget hoppar inte ut fullt ut utan stannar halvvägs. Jag har fått tipset att med hjälp av en polygrip dra ut knappen på reglaget med förhoppning att den bara kärvat men inte fått det att funka. Ett annat tips jag läst mig till är att det kan vara växlingsvajern? Om det är den går det då att åtgärda om man öppnar luckan som täcker på drevet eller? Tacksam för tips /Micke IMG_0475.MOV
×
×
  • Skapa nytt...