Gå till innehåll
lördag 20 april 2024

Matrixjanne

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Matrixjanne

  • Placering
    Kadett
  1. Är det någon som vet vad dessa felkoder betyder: MID 128 PSID 70 FMI 4
  2. Jag kör med raka kopplingar. Ska kolla felkoder idag, fick info från penta att man håller inne minusknappen på EVC instrumentet så kommer man in i OEM mode och kan därmed få fram eventuella felkoder. Mekanikern trodde turboregleringsaxeln kärvar, eftersom den vandrar i varv, och förmodligen laddar för mycket.
  3. Har du fått larm någon gång för att du haft skit i filtret? Jag tror att det är något annat fel eftersom jag har nu testat med rent, filtrerat bränsle och nya filter. Jag får nog ta hit Penta service med Vodia instrumentet.
  4. Tack för informationen. Jag har undersökt tanken och har hittat lite skit där. Har åtgärdat detta och felet kvarstår. Jag måste förtydliga att jag har i dagsläget inga planer på att chippa motorn. Den går att köra länge på halvgas, men då man kör mellan 3/4 och full gas så släpper wastegaten och så börjar den varna, felsäkert läge tillbaka i hamn. Sedan bryter jag huvudströmmen och då är varningstriangeln borta. Jag har ingen garanti kvar på motorn då den är fyra år gammal.
  5. Hej! Jag har problem med varningstriangeln i instrumentet. Har dock fått tips om att skumgummi luftfiltret är för tätt, så jag skar bort nästan allt så det går att se igenom. Motorn började varva mer. (har bara varvat 3.500 förut) Den ska enligt instruktionsboken varva 4.000. Nu verkar det som det är problem med bränslet, den vandrar i varv och till slut så stänger den av sig och börjar larma. Jag har hittat en returslang från railen till slangen som går tillbaka till tanken som var för kort, monterad från fabrik. Denna har jag åtgärdat genom att montera en längre slang. Är det någon som har haft samma problem? D3 130 C-version 20 timmars gångtid
×
×
  • Skapa nytt...