Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

nonneponke

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    25
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om nonneponke

  • Placering
    Fänrik
  1. Det låter ju kanon. Lite det jag misstänkte att man kan göra för att fylla upp.. tack för ett sjysst tips 😉
  2. Tjena. Jag har en liten snabb fråga. Har en flipper trimaran som jag håller på att renovera lite på.. Dessa stora dräneringshålen ni ser längs ner, 2st... Vad är lämpligast att fylla dom med innan plastning? Sedan är det ju tänkt att det ska tillbaks dräneringsplugg igen också. Funkar det att fylla hålen med tex byggskum å låta det stela ordentligt, sedan skära bort överflödiga som kommer ut till en jämn fin yta.. å sedan plasta?? Lite tips tar jag gärna emot. Vänliga hälsningar Daniel
  3. Tjena. Är det någon som vet om det skulle funka att använda sig av en powertrim/tilt från en Johnson 75hk från 80tal till en Johnson 115hk v4a från 75? Väldigt tacksam för svar då jag eventuellt ska åka å kika på en komplett med motor. Hälsningar Daniel
  4. Hejsan. Jag har en fråga Ang ombyggnad till trim/tilt. Jo, jag har en Johnson 115hk från 75. Jag har kommit över ett trim/tilt fäste från en Johnson 75hk 80talare.. finns det någon chans att man kan få det att funka? Mvh Daniel
  5. Jag undrade just vad det skulle kunna bero på?? Jag råkade pumpa bensin me motorn uppe.. kanske sura igen på grund av det..kanske pissar in för mycket bränsle när den är kall? Kan förgasarna vara dåliga, alternativt ifall någon hängt upp sig kanske??
  6. Ingen som vet va det kan bero på?? Kan det bero på att den fått in för myxket soppa i cylindrarna så att den sura igen..å sedan när jag körde denutan stift så blåste jag rent i cylindrarna så att den orka förbränna rikrigt igen???
  7. Tjena moss.. Har en liten undran när det gäller min båtmotor...en zusuki 60hk. 83a Tänkte åka ut en sväng å fiska nu ikväll..vinscha ner båten i vattnet..sedan skulle jag starta upp den..orkade knappt hålla sig levande.Å det gick inte å gasa upp den i varv. Så det blev att ta bort stiften.. dom var lite oljiga å blöta. Så jag torka av dom å putsa rent dpm. Sedan satte jag i dom och starta upp den..gick lika illa. Så det var bara att ta upp den igen. När jag nu kom hem så tänkte jag..måste ju kolla igen. Så jag tog bort stiften å sedan körde motorn på starten utan stift i en stund. Sedan satte jag i dom igen. Å taataa.. den gick helt plötsligt hur rent å fint som helst å det gick varva upp den max utan problem. Vad fasen beror det på?? Någon som kan förklara för mig vore väldigt snällt. Med vänliga hälsningar Daniel
  8. Tjena.. tack så jättemycket för svar. Det räddade min helg. :-) Var skitorolig att den hade med tätning å göra. Jepp då kan jag beställa en sådan bult i lugn å ro . Med vänliga hälsningar Daniel
  9. där har ni bulten jag pratar om.. Ska den täta så att det inte kommer in någo vatten i växellådan? Eller håller den bara ihop växelhuset?? Ingen som har något svar?? Mvh
  10. den långa bulten som sitter precis ovanför propellern, vilken funktion har den?? jag skrev ett inlägg för ett litet tag sedan om propeller, propulse som utan anledning hade gett upp.. idag när jag skulle ta bort propellern såg jag till min förvåning att den långa bulten inte satt kvar där den skulle.. så pinsamt nog förstår jag nog nu varför mina blad gick å h-vete.. den bulten ligger på botten i sjön.. och var kan man få tag i en sådan ny bult? eller vågar man strunta i den bulten? gör det något? Mvh /Daniel
  11. Det är sant.. nu när du säger det så förstår jag det med.. har ju till ochmed testat på en gammal fläkt jag hade en gång i tiden.. den gick inte direkt rent å dint ::-P
  12. Jag förstår vad du menar. :(Jag är väldigt besviken på den här propellern.. jag tror faktiskt att jag ska gå tillbaks till en trebladig propeller. Sedan tycker jag att det verkar som om att den här propellern skapar ett ganska hårt motstånd för båtmotorn.. jag får för mig att en trebladig skär mycket finare i vattnet å på så vis inte skapar lika kraftigt motstånd till motorn..
  13. Kan det verkligen bli så jäkla mycket obalans å att motorn går som en potta skit på grund av att två blad försvinner helt.
  14. Jo...det kan jag förstå.. men jag tycker man borde märkt något.. kan obalans i motorn göra att propeller ger sig??
×
×
  • Skapa nytt...