Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Batvardsspecialisten

Företag
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Batvardsspecialisten

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej Konteramiral mfl! Jag kommer ersätta dig enligt ARN:s beslut och uppskattar om du läser detta nedan. Jag kontaktar dig via telefon under vecka 6. Jag känner mig lika orättvist behandlad som du gör och anser inte att det är skäligt de krav som ställt mot mitt företag. Däremot som tidigare kommentarer säger är det klantigt av mig att inte ersätta dig för de batterier som du anser oss ha förstört trots att de tester vi gjort på dessa batterier visade utmärkta resultat och jag som näringsidkare med hjälp av batteriernas tillverkare fått på papper att dina batterier inte tagit skada. Ditt sätt att gå tillväga på dessa forum är mycket effektivt och jag tycker att det är ett bra sätt att nå ut till båtbranchen och varna konsumenter för klavertramp och oseriösa aktörer. I detta ärende har jag som ägare av Båtvårdsspecialisten Värmdö till en början känt mig lurad då kunden till en början yrkat om bra mycket mer i ersättning än det som ARN beslutat om. Det hela började helt orimligt vilket har gett mig en känsla av att kunden försöker utnyttja sin position och få ut så mycket som möjligt av mig som näringsidkare. Tyvärr är detta mycket vanligt med kunder som försöker få mer eller inte betala för det som vi har levererat. Så är det inte i detta fallet då jag helt instämmer i att laddningen på kundens batterier inte levt upp till det avtal vi tecknat, men då batterierna visat goda testresultat är det svårt för mig att gå på något annat än fakta som ägare av företaget. Jag förstår att min kund är upprörd men hade dialogen från kunden varit på en affärsmässig nivå från början utan glåpord och hot från första början så hade vi förmodligen kunnat komma till en fördelaktigt lösning för min kund från dag ett. Jag har inte grävt huvudet i sanden utan har återkopplat via telefon och mail varje gång parterna sökt mig i ärendet. För eventuella blivande kunder eller båtägare som är oroliga vill jag säga: Ni får gärna komma med frågor angående detta ärende och höra vår version av händelsen samt be om referenser till våra över 500 tidigare kunder vi har arbetat för. Ber om ursäkt om jag skapat oro på hamnplanerna och jag kan lova det finns fler seriösa än oseriösa aktörer i båtbranchen däremot är det rätt som ni gör. Kolla referenser! Jag önskar er en god vår 2013 och en lyckad sjösättning! Bästa Hälsningar victor Chamorro Karlsson VD & Ägare Båtvårdsspecialisten Värmdö AB 556801-7585
  2. Hej Kommendörkapten! jag hänvisar till ditt inlägg längre upp i denna tråd: Jag kommer ersätta dig enligt ARN:s beslut och uppskattar om du läser detta nedan. Jag kontaktar dig via telefon under vecka 6. Jag känner mig lika orättvist behandlad som du gör och anser inte att det är skäligt de krav som ställt mot mitt företag. Däremot som tidigare kommentarer säger är det klantigt av mig att inte ersätta dig för de batterier som du anser oss ha förstört trots att de tester vi gjort på dessa batterier visade utmärkta resultat och jag som näringsidkare med hjälp av batteriernas tillverkare fått på papper att dina batterier inte tagit skada. Ditt sätt att gå tillväga på dessa forum är mycket effektivt och jag tycker att det är ett bra sätt att nå ut till båtbranchen och varna konsumenter för klavertramp och oseriösa aktörer. I detta ärende har jag som ägare av Båtvårdsspecialisten Värmdö till en början känt mig lurad då kunden till en början yrkat om bra mycket mer i ersättning än det som ARN beslutat om. Det hela började helt orimligt vilket har gett mig en känsla av att kunden försöker utnyttja sin position och få ut så mycket som möjligt av mig som näringsidkare. Tyvärr är detta mycket vanligt med kunder som försöker få mer eller inte betala för det som vi har levererat. Så är det inte i detta fallet då jag helt instämmer i att laddningen på kundens batterier inte levt upp till det avtal vi tecknat, men då batterierna visat goda testresultat är det svårt för mig att gå på något annat än fakta som ägare av företaget. Jag förstår att min kund är upprörd men hade dialogen från kunden varit på en affärsmässig nivå från början utan glåpord och hot från första början så hade vi förmodligen kunnat komma till en fördelaktigt lösning för min kund från dag ett. Jag har inte grävt huvudet i sanden utan har återkopplat via telefon och mail varje gång parterna sökt mig i ärendet. För eventuella blivande kunder eller båtägare som är oroliga vill jag säga: Ni får gärna komma med frågor angående detta ärende och höra vår version av händelsen samt be om referenser till våra över 500 tidigare kunder vi har arbetat för. Ber om ursäkt om jag skapat oro på hamnplanerna och jag kan lova det finns fler seriösa än oseriösa aktörer i båtbranchen däremot är det rätt som ni gör. Kolla referenser! Jag önskar er en god vår 2013 och en lyckad sjösättning! Bästa Hälsningar victor Chamorro Karlsson VD & Ägare Båtvårdsspecialisten Värmdö AB 556801-7585
×
×
  • Skapa nytt...