Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

red_line

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    48
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

7 Neutral

Om red_line

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej! Ett alternativ skulle kanske vara om du hörde med en mekanisk verkstad om dom kan reparera den (svetsa och bearbeta/svarva axeln) eller tillverka en ny åt dig. Kan inte kosta många kronor 🙂
  2. Hej! Jag köpte standard ”packboxar” . Tog med dom gamla till en återförsäljare för kullager så tog dom fram nya som passade. Mvh Magnus
  3. Hej på er! Jag byggde en egen lösning, var och köpte ett spridar rör på skroten som hade samma anslutning. Sen lånade jag en tryckprovningspump. Funkade jätte bra! Hittade flera dåliga spridare. Demonterade och Badade dom i en ultraljudstvätt. Vissa gick att rädda. Men fick köpa 4st nya spetsar.
  4. Skönt o se att det löste sig! Trevlig sommar!
  5. Kolla eBay länken jag skickade i förra inlägget. Annars denna, jag hade gett det ett försök o beställa. https://injectionpumps.co.uk/product/bosch-ve-va-vp36-vp37-vp29-and-vp30-hydraulic-head-seal-in-viton/
  6. Jag köpte två längre skruv m6 tror jag det är. Headseal verkar sälja på eBay, snabb leverans från England . Hemligheten i deras o-ring är ju att den är elastisk som tusan för att sedan återgå till ursprungsformen.många vanliga oRingar går nog sönder eller tappar formen om du ska töja dom mycket. Jag lossade försiktigt på skruvarna , vred aldrig motorn i läge, det funkande ändå. Man får bara lossa så pass mycket att man ser o-ringen. En liten pincett är bra hjälpmedel. https://www.ebay.com/itm/Bosch-VE-Pump-Viton-Head-Seal-For-Land-Rover-Freelander-Defender-Range-Rover-/233125919256?_trksid=p2349624.m46890.l49286
  7. Hej! Jag fick ordning på det utan att riva hela pumparna, är tydligen standard på dessa gamla motorer att just den o-ringen som börjar läcka. Jag beställde o-ringar från England via sidan nedan, finns även bra guider och filmer där hur man byter tätningen. men i korta drag så lossar man spridar rören och lossar lätt på dom fyra skruvarna som håller klumpen där speidarrören är anslutna. Den trycks ut av fjädern bakom. Sedan trär man den elastiska o-ringen över. https://www.headseal.com/bosch-ve-head-seal-replacement-guide/
  8. Hej! Jag fick ordning på det utan att riva hela pumparna, är tydligen standard på dessa gamla motorer att serie just den o-ringen som börjar läcka. Jag beställde o-ringar från England via sida. Nedan, finns även bra guider och filmer där hur man byter tätningen. men i korta drag så lossar man spridar rören och lossar lätt på dom fyra skruvarna som håller klumpen där speidarrören är anslutna. Den trycks ut av fjädern bakom. Sedan trär man den elastiska o-ringen över. https://www.headseal.com/bosch-ve-head-seal-replacement-guide/
  9. Det stämde! Bör man skaffa en som tål mer än standard 0,5 bar? Vattentrycket straxt under vattenytan är ju Max 0,1 bar.
  10. Tack! Är en sådan jag har , inledningsvis så blir det tätningsbyte, tack ändå
  11. Det stämde, tror det står 16 22 7 som jag antar är Yttermått på Axel och tätningens diameter samt höjd
  12. Har efterfrågat reservdelar, inväntar svar! jag har en manual/sprängskiss men svårtydlig hur tätningen är monterad. Men misstänker dom är ipressade utifrån.
  13. Någon som har bra erfarenheter av att byta packboxar? Hur får man ur den övre? sleipner äldre modell. (Ca 1996) Är det universal boxar som gäller eller går det att få tag i reservdelar?
×
×
  • Skapa nytt...