Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

philleee

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    15
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om philleee

  • Placering
    Kadett
  1. Ringde en återförsäljare som trodde på jordkabelsfel. Att den Inte är jordad ordentligt. Får börja med att kolla det
  2. Den slår av hastigt o stannar helt. Sen är det bara att starta som vanligt o köra vidare. Några idéer. Kan lägga till att motorn är från 2011 med få timmar
  3. häromdagen när båten var på land så regnade det såpass mycket att båten fick några cm vatten i sig. Den automatiska länspumpen gick inte igång så jag drog ur Tillslutningspropp längst bak i båten. Står i manualen att det är en tillslutningspropp för regnvattentömning i det öppna utrymmet. Men innebär det att jag även kan öppna proppen när bpten ligger i vattnet?
  4. Du hade rätt! Skruva upp dom lite o nu går den perfekt. Tack för hjälpen. För att vara säker drog jag ner en manual på nätet o fick grundinställningen som var 1 och 1/2 varv ut från botten. Ställde sen på den ett kvarts varv extra. Nös litegrann..öka då ett kvarts varv till. Nu spinner den som en katt
  5. Har lite svårt att förstå vad du mena med gaskammen då jag inte vet hur dessa ser ut. Finns det någon manual man kan få tag på online så man ser lite artikelnamn på utsatta delar ?
  6. -Skruva sakta blandningsskruven MEDURS (tunnare) -Vid detta läge ska blandningsskruven vridas 1/2 varv MEDURS för fetare blandning Hur var det nu =) Blir det fetare eller tunnare om man vrider medurs =)
  7. Ska lägga i båten imorrn men motorn gick inte riktigt bra utan nös på tomgång/låga varv. Fick tipset att skruva upp blandskruvarna på förgasarna lite. Men nu när jag pilla insåg jag att skruvarna var olika inskruvade. Vaför? Ska inte dessa va exakt utskruvade på alla 3 O kan jag utgå från någon mall...att tex börja skruva ut alla exakt antal varv o sedan ta det från det?
  8. Du som verkar ha koll..du vet inte varför de tändstift jag fick när jag uppgav motortyp vid disken, har för få gängor i förhållande till blocket? Verkar ju skitskumt
  9. Ne..men jag vill kolla om tändstiften jag har är fel...känns fel med tanke på hur mycket extra gängor det finns i blocket
  10. Tackar..ska köpa dessa o kolla det du uppgav så får vi ser om det löser sig. Återkommer!
  11. Men ifall man söker på google finns denna i båda långa o korta gängor =/ (enligt bild)
  12. Tjena, Har en motor som hostar med jämna mellanrum o lämnar en vit rökpuff vid hosttillfället. Detta händer på på tomgång lr låga varv men går perfekt vid normal marshfart. Jag bytte tändstift för att se om det var felet och såg nu att längden på gängorna på tändstiften är bra mycket kortare än gängorna inne i blocket. Vi pratar om kanske 6-9 mm. Vilket betyder att den tänder en bit in i gänghålet. Kollade dom gamla tändstiften som var av annan modell men ändå typad för denna båtmotor o de var likadana. Ringde o kollade med en mercuryförsäljare men allt de kunde säga att var att var de typade för den motor så är de rätt,a men inget mer. Ska det verkligen vara så...känns inte ett dugg optimalt =/ Någon med koll? Btw så blev det ingen skillnad på tomgången..hostar fort.
  13. ..så har ni tips på företag jag kan vända mig till i sthlmstrakten..gärna runt kungsängen, bålsta, väsby etc. Norrort alltså. Ge mig gärna tips på ställen att undvika. Har försökt googla fram uppgifter men jag har hört att det finns flera i mina områden som jag inte kommer ihåg namnen på men som inte kommer upp när jag googlar
  14. Nu är det så att min mercury 60hk 2-takt från 87 har skurit så jag behöver leta upp en ny motor att hänga på. Tanken var att köpa något äldre 2-takt. Ca 60-100hk. Var påväg att köpa en evinrude 90hk v4 från -89. Googla lite innan köpet o det visade sig att den inte var vidare pålitlig samt att den drack mycket soppa. Så nu vill jag gärna ha tips på bra motorer som känns som ett säkert kort.
×
×
  • Skapa nytt...