Jump to content
Thursday 04 June 2020

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/04/2020 in Posts

  1. 1 point
    Vet en som har strut till dig, även drevet och sköld. PM:a om du är intresserad.
  2. 1 point
    MSP har jag prövat, funkar dåligt. Lösningsmedelsbaserat kontaktlim tycker jag har funkat bäst. Rugga upp ytorna ordentligt. Låt limmet torka ordentligt före sammanfogning. Använd en flaska eller brödkavel för att få ordentlig tryckkraft och rulla noga över hela plattan. Första kavlingen görs åt samma håll för att pressa bort luft, sedan spelar det ingen roll bara bet blir bra tryck.
  3. 1 point
  4. 1 point
    Statisk elektricitet bildas när strålen faller genom luft så det är en god idé att göra som Hybro föreslår. Tillägg: Även bra om slangen går ner i botten på kärlet under ytan på bensinen så att du slipper fallet genom luft.
  5. 1 point
    Du är nog lite modigare än jag då 🙂
  6. 1 point
    Kan vi inte fråga hen som är ansvarig utgivare för den här hemsidan där texten finns..? http://www.alltom02promillepasjon.se/index.php/artiklar/item/152-professorer-meningslos-sjofyllerilag-dranker-domstolarna
  7. 1 point
    Du vågar alltså inte ha en egen uppfattning, eller så har du ingen som helst aning. Angående Tritonklassen, så är det ju inte inköp som ligger i anslaget. Man boffar inte upp miljardbelopp över disk och tar det som en kostnad i resultaträkningen. Du kan själv läsa i KBV's årsredovisning, fartygen i Tritonklassen balanseras och skrivs av på 30 år. Drifts- och avskrivningskostnader lär dock ha tagit ett rejält kliv i samband med att dessa fartyg anskaffades. KBV är dessutom bara en del av kostnads-/intäktskalkylen för 02-lagen.
  8. 1 point
    Går det inte att använda röret som är till för att få ut bensinen?
  9. 1 point
    Inga raka svar, däremot en släng av whataboutism som vanligt. Som opinionsbildare kan det vara bra att ha en tydlig uppfattning som man står för och förmedlar, då blir det lättare att övertyga. Ett tips i välmening. Testar med några frågor igen: - Du hävdar att promillelagen kostar samhället stora pengar, vilket belopp rör det sig om i genomsnitt årligen? Hur kommer du fram till detta belopp? - Antalet sjöfyllerimål 0,2-1,0 som går till domstol tycks ligga på max 40 st/år. Är detta så många mål att man kan påstå att domstolarna dränks i sjöfylleriemål?
  10. 1 point
    Gissar att det är spänningsfall fram till kylen. Kolla kabelskor och kopplingar. Skulle det inte hjälpa, eller om du väljer att göra om, så sätt lite grövre kablar hela vägen. 4mm2 borde vara tillräckligt men lite beroende av hur långt du behöver dra om. Iofs kan du innan du ger dig på det mäta vilken spänning batterierna har när kylen försöker starta. Kan vara redan där det fallerar. Bara för att de orkar dra en stereo betyder det inte att de orkar kylen.
  11. 1 point
    @FinaKillen: Jag tänker på i somras, innan ombyggnaden, när jag fick problem. Det var svårt att spola, gick åt mycket spolvatten men ändå svårt att tömma toaskålen. Det visade sig att slangen mellan toaletten och tanken var ”åderförkalkad” det var inte så stor diameter inuti slangen som återstod. Jag kunde då ta loss slangen och banka på den med plastkklubban jag använder till bergskilarna, och ömsom spola. Det var mycket kalkbeläggningar som ramlade ut. Efter det var toaletten som ny, funkade jättebra, nåväl, bra, nu efter ombyggnaden funkar det jättebra.
  12. 1 point
    räkna med 2.5 - 3 . Men du...helt ärligt... kostnaden för en 34 fotare med dubbla motorer rent generellt. Spelar det någon större roll om den drar 2, 2.5 eller 3 per distans? 1.5 liter per distans med din AD41 i 21 knop låter för övrigt lite högt. Men det är klart. En äldre maskin med lägre hk och ganska tung båt.
This leaderboard is set to Stockholm/GMT+02:00







×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy