Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

Ledartavla


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2021-12-31 på alla områden

  1. 1 poäng
    Hejsan alla ! Jag är inte så insatt i diesel motorer ÄN, så jag frågar er. Jag har en Kad43 med mystisk åkomma! Om jag kör i max 12 knop så är allt okej, men om jag kör över 12 knop försvinner det kylvatten någonstans! Alltså man ser att vattnet sjunker i expansions kärlet ner till strax under min, men sen försvinner inget mer vatten !? vatten nivån sjunker inte under hela sommaren sen. jag har provat att fylla upp till max, men efter 1 Nm så är det nere på under min igen? och mer försvinner inte. något magiskt förslag ?? Nästa åkomma är att om jag ligger i 20 knop börjar motorn gå varm efter ca 1 min. men inte i 18 knop eller mindre!?
  2. 1 poäng
    Nu är det bara några timmar av 2021 kvar så jag tänkte passa på att önska er alla ett riktigt Gott Nytt År! och hoppas att ert 2022 blir minst lika bra som 2021. Vad är årets viktigaste händelse? Sjösättning kansk!? Eller vad tycker ni?
  3. 1 poäng
    Det samma till dig och alla andra forumdeltagare! 🐳 Årets viktigaste händelse? Det vet jag inte förrän om ett år. Fast vad jag vet är att jag ser fram emot den, vad den nu är...
  4. 1 poäng
    En sådan lärde jag mig att sy på när jag var liten, typ åtta år. Den klarar vilken misshandel som helst... Jag lovar. Jag har prövat det mesta.
  5. 1 poäng
    Nu är rutorna bytta, det tog ca 4 timmar per ruta. (två personer) Det var inte svårt att få bort rutorna, använde mindre "brytjärn". Det som tog tid var att få bort den gamla tätningsmassan. Det som fungerade bra, var att värma upp spackelspaden med hjälp av varmluftspistolen och sedan skarpa bort tätningsmassan. Sedan fick man använda kemisk bensin, vilket fungerade bästa att tvätta bort resterna av tätningsmassan med. Använde sedan Sikaflex-295 uv för att täta och limma rutorna.
  6. 1 poäng
    Köpte denna för ett antal år sedan på en lokal loppis i vårt samhälle för 100kr. Väger och har elmotor. Syr igenom flera lager av kapellväv med ruta utan problem. På den aktuella bilden syr jag nya dragkedjor. Har även sytt nya rutor på 0.6 förra månaden.
  7. 1 poäng
    På G nu i vinter, Kapellet är inlämnat på Sjöverkstan som ligger på Hisingen, Tuve i Göteborg, jag lägger med en länk här, https://www.sjoverkstan.se/ Mycket kompetent och bra person som driver detta ställe, mindre lagningar gör han men främst specialist på rengöring och impregnering + mögel borttagning, Jag har även beställt ett nytt hamnkapell för framrutan och det från https://www.hitta.se/kapellverkstan+ph/torslanda/jaqrdapy jag valde en svart modell som man kan se ut men inte in! får se hur bra det blir Och Har tagit kontakt med https://www.galantplast.se/ även till denna båt för att sy upp en enda stor bäddmadrass, bild på vår förra som dom sydde nedan, annars inget mer spännande att berätta just nu, Bara att hoppas att allt man gjorde med vinterkonservering , tömning och urstädning osv har fungerat, Batterierna skall få sig en lite extra laddning nu i dagarna bara, Återkommer med resultat på kapell,hamnkapell, och madrass gott slut och Gott nytt år vi hörs nästa år😃
  8. 1 poäng
    Jag bytte på min 909 för ett par år sedan. Använde skarp kniv och vajer för att få bort rutorna. Hade jag gjort det idag hade jag tagit sticksågen och sågat runt dem eftersom jag ändå fick göra det sedan för att de nya rutorna skulle bli lika stora som de gamla. Aluminiumramen tillkommer. Borde kanske också ändrat formen mellan rutorna så de de blivit parallella där. Hade nog sett bättre ut. Nu har jag kvar den gamla formen på rutorna förutom att rundningarna blivit hörn istället. Hönö båtrutor gjorde rutorna. Bild på rutor på plats men inte limmade och skruvade
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...