Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Ledartavla


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2019-12-07 på alla områden

  1. 1 poäng
    Vi skrev tydligen samtidigt men jag håller helt med.
  2. 1 poäng
    Ja, det är faktiskt jäkligt synd. Vad kan en dylik renovering på en KAD kosta, 100'? Bra mycket billigare än ny maskin i alla fall.
  3. 1 poäng
    Varning, byter du till fly kan du aldrig gå tillbaka. Överblicken är oslagbar. Som att köra jolle. Jag kör ”uppe”98% av tiden. Bortsett från hällregn eller under 10 grader. Jag älskar att kunna välja. Men lägger alltid till ”uppe” har en Forbina 40. Våra vänner har en likadan båt och en på 6 och en på 10 år. Inga problem.. klart barna klättrar lite men så är det... tveklöst, köp fly. Ner det regnar. Stänger man dörrarna. Varm och torrt. När det är fint kan man välja. Sol på flyen eller lite skugga på akterdäck👍 Optimalt skulle ja säga..lycka till
  4. 1 poäng
    Använd typ crimp skarvhylsa (tillhör gruppen kabelskor) med smältlim. Helst en sån crimptång mrd expander. Krympslang med smätlim på i sidan, funkar också bra. Då löder, eller löddar som man säger nu för tiden, ihop ledarna i kablarn, först efter du trätt på krympslangen.
  5. 1 poäng
    Värt att veta är väl att dessa motorer inte har lösa foder och kan därmed inte renoveras utan när den dagen är kommen så är det bara att köpa ny motor
  6. 1 poäng
    En D6:a i yrkesbruk går runt 5-6000 timmar utan större insats, på en fritidsbåt dock så är det aldrig timmarna som dödar dom utan åldern. Jag skulle hellre köpt en maskin som faktiskt är använd ordentligt, och servad därefter. Min erfarenhet är att bilar/båtar/maskiner över lag som inte används blir även undermåligt omhändertagna.
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...