Fin båt du kollar på. Gillar de linjerna, välplanerad och går ruskigt fint i sjön. Själv skulle jag inte tänka tanken på att köpa tvilling montage. Tycker det räcker med ett drev och en motor, har för mig att de absolut sista modellerna hade singelmontage en D6 satt då monterad i, detta är info jag hört på hörsägen och jag kan ej verifiera att det är så, kanske finns någon här som vet mer. Angående din fråga kad 300, så är väl de inte sämre än andra elektroniska motorer. Grunden är ju en flinta motor rätt skottsäker rätt skött. Sedan byggde man ju på elektronisk styrning av bränslet, samt elektronisk inkoppling av gas samt växel. Det är ju alltid en fördel med motorer man kan skruva med själv och det mesta kan du ju skruva med på denna motor med. Är ju i grunden en 42 a. Det som oroar mig mest är ju pentas utfasning av reservdelar till hela kad serien, ser att fler och fler grejer börjar utgå. Har för mig att växlingselektroniken utgått redan. Det mesta mekaniska går ju alltid att ersätta eller återvinna, värre är det med gammal teknik. Finns ju några akilleshälar på alla motorer kompressorn, i detta fall som är rätt dyr, elektroniken är ej heller gratis om den skulle säga tack och adjö. Men motorerna går otroligt fint samt bränslesnålt, så länge reservdelar finns att tillgå skulle jag inte oroa mig för en båt med 44 a eller 300 i. Lycka till med ditt eventuella båtköp, gå igenom motorerna ordentligt, och glöm ej dreven däri ligger stora pengar vid eventuella haverier.