Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Ledartavla


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2018-11-24 på alla områden

  1. 1 poäng
    Det kan finnas begagnade propellrar att köpa, så du sparar en slant. Lite ovanför i tråden tipsade jag om en firma som jag skulle rekommendera dig att kolla med. I våras blev jag även erbjuden ett byte till g7 från nuvarande g8 prop. Då via en firma vid Wallhamn på Tjörn. Möjligt att de fortfarande har sina g7:or kvar. Nya är svindyra. Nya konor behövs inte om man bara är lite försiktig med hur man monterar de gamla så det inte blir anligg mot bakre propellern. Konorna är också svindyra nämligen. Och som vp skriver, har du rost i knutkorset och får in det i överhusets lager så har du nog orsaken till ditt haveri där snarare än att det gått varmt pga körning i planingsfart utan drevdusch.
  2. 1 poäng
    Betänk att en vikt på hundra gram blir väldigt nervös att ha hängande under. Risken att den pendlar och med vindens hjälp lyfter och trasslar in sig i någon propeller, inte att rekommendera överhuvudtaget enligt mig. Det här är oxå vansinnigt men helt äkta gjort av vloggaren Casey Neistat, en mycket känd drönarflygare/testare/halvidiot! Passar nu i juletid att visa denna.🎄🎅🏻⛄️🎁😉
  3. 1 poäng
    Hur mycket förlorar du på att köra rostfria propellrar? Är det SÅ mycket? Om det läcker landström så bör dina anoder vara rejält slut, jag hade en båt granne som låg på landström dygnet runt. Fick faktiskt byta 2 gånger förra året. I år så sjösatte han aldrig, var mycket kvar på dom i år. Själv kör jag 4 bladig rostfritt, dock singel propp. Tappade ca 3 knop men fick bättre grepp vid acceleration och rakare kurs vid 7 knop. Ang VP ursäkter, det där skulle jag aldrig smälta. Det finns en anledning till att just jag kör Mercrusier och bravo drev. Tycker VP reservdelar har helt sjuka priser och deras ursäkter är alltid båtägarnas fel.
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...