Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Ledartavla


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2018-06-23 på alla områden

  1. 2 poäng
    Har du kollat oljan nu efter ett tag, för jag gissar att du fyllde på via ventilkåpan/oljelocket ? Det kan ta ett tag för oljan att rinna ner i tråget och den kan även stanna i fickor om motorn är stillastående. Jag har gjort misstaget att återfylla snabbt så det såg bra ut på stickan för att dagen efter se att det var någon liter för mycket.... Numera pumpar jag alltid ur och i oljan via oljestickröret, men det kanske beror på lathet också... (Tycker f.ö. inte oljeförbrukningen låter onormal)
  2. 1 poäng
    Sats 200 spänn och testa. Man ska ju ändå ha ett i reserv hemma!
  3. 1 poäng
    Brittiska båtar är ju i allmänhet helt ok, Prinsessor i synnerhet, även om de har en del år på nacken. Se bara till att det finns en bra maskin eller maskiner i. Inhemska brittiska motorer har väl litet mer att önska, jag har förvisso bara mekat med Perkins.... fann en likadan i en gammal Landnd Rover och i någon jordbrukstraktor, visserligen bra grejer men det finns bättre marindieslar, gröna och grå.
  4. 1 poäng
    Aha, typ Marinwiki..?
  5. 1 poäng
    Kolfiltret brukar ju vara till för gaser så det funkar nog dåligt för nummer 2. Klar risk för förstoppning! I längden leder total förstoppning till kräkning med allt vad det innebär ombord. En nackdel med kolfilter är att det kan sätta igen - på liknande vis som ovan - om tanken blir överfull. Mackey
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+01:00
×
×
  • Skapa nytt...