Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

Ledartavla


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2018-06-11 på alla områden

  1. 1 poäng
    1. Ja 2. Exakt 3. Måste och måste... men... om man börjar med hösten... - Serva motorn - Masta av - Tömma båten på grejer - Ta upp båten - Täcka den på uppställningsplatsen - Hålla koll under vintern - Täcka av - Tvätta inne och ute - Waxa - Bottenmåla - Smörja, täta, olja, lacka (div småfix) - Provstarta motorn - Sjösätta - Rigga - Stuva ...i grova drag, alltså... 🙂
  2. 1 poäng
    Jaha de ante mig skit och åter skit, jo men till midsommar bör du va i, lättskruvade grejer kadarna mycket bra grejer. Tycker jag iaf bäst tillägga.😃
  3. 1 poäng
    Det är det man kallar tur!:) Tänk om båda hade gett sig halvvägs och du varit ett däck kort... Alltid kul med återkoppling och skönt att det gick vägen.
  4. 1 poäng
    Facit. Jag köpte båten och hämtade den i helgen. 750 kg båt hämtades 80 mil bort. Var lite nervig inför att köra med de gamla däcken men jag fixade ett reservdäck som jag tog med. Sen körde jag 79 mil och 6 km (typ). Som ni kanske förstår kom jag inte riktigt ända fram. När det vara 4 km kvar havererade däcket fullständigt och jag blev stående vid vägkanten på den lilla landsvägen där nästan ingen kör. Fåglarna sjöng, solen sken och jag hade havsutsikt. Bytte mitt däck och fortsatte till slutdestination. Jag betraktar det hela som en succé 🙂
  5. 1 poäng
    Kolla alla elkablar och anslutningar mellan batteriet och motorn. Både + och - kablarna! Dom skall vara rena, blanka och sitta fast ordentligt. Det som klickar är förmodligen startreläet/solenoiden som slår till men startmotorn orkar inte pga spänningsfall.
  6. 1 poäng
    Är annars rätt bra motorer i enterpenadmaskiner går de 13 14 tusen timmar. Rätt skötta, i en båt kanske 7-8 tusen rätt skötta, toppen lär man alltid hålla koll på den ska av ibland och gås igenom i ventiler o dyl lika så pumpen och spridare. Tror inte föregående inlägg är något större bekymmer, då skulle motorn varit omskriven i landmaskinerna med, men visst allt kan hända.
  7. 1 poäng
    Jag har haft liknande problem, men hålet i mitt motorblock har korroderat lite. Lösningen för mig var att köra dubbla packningar och dra runt några varv med rörmokartejp för att öka diametern - det håller tätt.
  8. 1 poäng
    En artikel i SvD nämns bl.a. Kolguskär som en av de numer f.d. militära öarna som det nu är tillåtet att besöka. https://www.svd.se/hemliga-oar-blir-tillgangliga
  9. 1 poäng
    Har inte haft så mycket med just TAMD 63 att göra men det är ju ingen ovanlig maskin på något vis. TD63 återfanns i bland annat hjullastare, (L70) i lastbilar, (FL6) och i diverse bussar byggda på Volvochassie.
  10. 1 poäng
    I Göteborgstrakten finns det nog flera, både stora och små, som pysslar med och pysslar om VP-prylar. Du kommer nog att få ett flertal tips. Men, hittar Du inget mer intressant så kan Du kontakta Fredrik Häller eller Jan Lundgren på Marinexpress i Lysekil, f.d. Drevia. Vi anlitar dem som leverantör av både varor och tjänster. De kan alldeles tillräckligt om VP...
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...