Jump to content
Friday 09 December 2022
You need to be logged in to see additionnal information and be able to contact the advertiser!

Virbo snipa - 38000:-

Virbo snipa - 38000:-

• Advertiser
  • Type of Advert Säljes
  • Item Condition Used
  • Time Left 6 months and 13 days -
  • Quantity 1
  • Price 380.00 SEK
0 Questions
299 views

Description

Vår fina båt är till salu efter att vi haft den i ca 15 år. Fördelen med en snipa är att den går långsamt och då får man ju vara ute på sjön längre tid! Och bränslekostnaden är låg! En stor fördel med just denna båt är att motorn sitter lågt och inte är i vägen. Här sitter två personer bekvämt bredvid varandra i styrhytten. På de flesta andra snipor sitter motorn som en stor låda i mitten och kapten och matros sitter på varsin sida. Dessutom är ingången till ruffen på sidan, inte midskepps, vilket ger mer utrymme i ruffen. Och i ruffen med nya dynor kan två personer övernatta. Gasolspis finns. Gott om utrymme för diverse saker! Denna båt har tre bord: styrbord, babord och kaffebord. Virbosnipa från 70-talet, Löa: 6.3 m, Bredd: 2 m, Djup: 0.7 m, Fart ca 6 knop. Motor Yanmar YSB 8, diesel. Bränsleförbrukning ca 0.8 l/tim ( 1 tim = 5-6 nm) Ekolod, gasolkök, badstege, trailer (30 km/t) . Ankare, tampar, fendertar osv medföljer. Båten ligger i Tullholmsviken, Karlstad. Välkommen ombord! Pris: 38000:- (kanske står något annat i annonsen)
PS

När vi letade efter båt för 15 år sedan så såg jag fina bilder på Iceman55 s Virbo-snipa och då blev jag inspirerad att köpa en likadan. 
Ps -igen
När jag lade upp annonsen förut så blev det något fel, så därför kommer samma annons igen

Karlstad, Värmlands län - Sweden

Recommended Questions

There are no questions to display.

Other adverts from motorbåtar

• Create New...