Jump to content
Friday 05 June 2020
You need to be logged in to see additionnal information and be able to contact the advertiser!

RW36 från 1987

RW36 från 1987

• Advertiser
  • Type of Advert Säljes
  • Item Condition Used
  • Time Left 11 months and 14 days -
  • Quantity 1
  • Price 2490.00 SEK
0 Questions
60 views

Description

Båten är en RW36 byggd av Tortuna båt 1987. Nr 52 i serien RW och nr 2 av just RW36 modellen. LÖA: 10,95, bredd 3,60, djupgående 1,6. Vikt över 6 ton beroende på utrustning."Extrautrustad" med styrhytt, vingköl, ratttstyrning och badstege i aktern. PU-isolerad och med varmförzinkat skrov under vattenlinjen. Jag är andra ägaren av båten och har de mesta papper kvar sen den köptes/byggdes av första ägarna.

Motorn är en sötvattenskyld Volvo Penta 2003 från 1987 på 28 HK.

Ursprunglig utrustning när jag tog över båten inkluderar, Nemo Jib Furlex, Lazyjacks, 2x160 liter rostfria dieseltankar, 2X140 liter rostfria färskvattentankar, Vindex vindmätare/givare, Lod som mäter "framför" båten, VHF, Logg, stereo med högtalare i båten, dieselpanna för värme med vattenburet radiatorsystem, varmvattenberedare med elpatron för färskvatten som även värmen, baby blakes toa med tömning ut till mindre tank, Gasolkök med två plattor och ugn och Kyl/frys box mm.

Båten säljes då jag de två senast åren använt båten alldeles för lite och ska inte iväg på den långsegling jag först tänkt. Sen jag tog över båten har jag gjort följande;

2014: Byte av stereo, BM-1 batterimonitor, ctek d250s+smarpass och peke med gennakerfäste.

2015: Total ommålning av båten exteriört, ombyggnad av elsystem med non-criticalkrets, latrintömning via sug, kontroll av mast och rigg och vindroder sailomat 800.

2016: Byte av vissa stamnätskablar i elen med varmlödda kabelskor, Ctek M300 laddare, targabåge, byte av motorkuddar, 2*150 W solceller på targabågen, router med wifi-theatering och 3G modem, byte fritidsbatterier 2 s, gummijolle, TV 12v. 

2017: Borttagning och renovering(spetsbyte) på spridarna på motorn, spirbom för genuan, eldrivet ankarspel, vi varmvattenberedare, 2000W inverter som kan värma vatten på solöverskottet, nytt boomkapell, utökning av fritidsbatterierna till 5 st för 430 Ah totalt, varmvattendusch vid akterstegen och byte av sista stameln till 32 kvm.  

2018; Automatisk länspump, raymarine autopilot på ratten med roderlägesgivare.

2019: Raymarine fjärrkontroll till autopiloten, flytt av säkring till ankarspelet.

2020: Uppfräschning av färgen exteriört med målning av däck, fribord mm, byte av heltäckningsmattan.

Båten sjösätts 28 maj och kan eventuellt seglas ner så långt som till stockholm eller motsvarande strecka norrut. 

Gävle, Gävleborg - Sweden

Recommended Questions

There are no questions to display.