Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Gäst Jesper Eriksson

Val av segelbåt.

Rekommendera Poster

Gäst Jesper Eriksson

Hej. Jag är på jakt efter en segelbåt som passar en nybörjare. Jag undrar även vilken båt som kan passa en kille som är 2 meter lång? Prisläget jag tänkt mig är mellan 40000-100000. Förslag? Tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Peter K

En båt med 2 meter i ståhöjd är svår att hitta som det är, ännu svårare med en så begränsad budget. Kolla in tråden Lågt pris och högt i tak på den här sidan, http://sailguide.community.everyone.net/commun_v3/scripts/topics.pl?NodeID=150341&ClientID=161466 Jag skulle nog försöka hitta en båt med bra höjd vid pentryt, dvs en som har pentryt placerat vid nergången till ruffen och på så sätt ger dig möjlighet att sticka upp huvudet vid matlagning. Kolla sedan in kojernas längd, att de passar dig. Kika gärna runt här för tankar och ideer, http://www.sailguide.com/fakta.htm Lycka till!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst nisse

leta efter en albin vega eller en westerly cirrus - de är billiga och har bra utrymmen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders

Skaffa en IF. Den bästa segelbåten enligt många (bl a Milo). Klarar allt från nybörjarmissar till busväder. Stor klubb där du kan få mkt hjälp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst NR

Phhu... 2 meter lång i en IF... ingen kul historia...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

En Vigg då, jag tror att det är bra kojplatser i en vigg även när man är så lång!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas

Tjena Har Du kollat på Becker 27 ?? Den har bra ståhöjd vid pentryt genom luckan ut. Sovkoj på styrbordsidan som är ca3,5-4 meter lång. Prisbild 60000-100000

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

En Fingal 28 skulle passa dig. Den är rymlig och stabil att segla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...