Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
moltas

Oljeläckage

Rekommendera Poster

Såg inge roligt ut i kölsvinet då jag hade lyft ur motorn. Ett förmodat oljeläckage från oljetrågspackningen.20170921_135107.jpg

Redigerad av moltas
Text.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, är du säker på att allt är olja? Gissningsvis så är bara ytan olja från tidigare spill vid oljefilterbyte. Och resten kan då vara vattenspill?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej det mesta är olja. Har fått fylla på under senaste säsongerna. Tyvärr är det så jäkla trångt så man kunde inte se läckaget med motorn på plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan, moltas säger:

Såg inge roligt ut i kölsvinet då jag hade lyft ur motorn. Ett förmodat oljeläckage från oljetrågspackningen.20170921_135107.jpg

När du ändå har motorn ur nu, och det är så trångt, så passa på och byt trimslangar och kolvar till trimmet. Kolla även över sköldens tätning och om färg släppt från skölden. Ett perfekt tillfälle för att slippa ur med motorn igen. Byt även kylslangar och om du har servostyrning byt ut slangarna till den. På utsidan har du väl två gummirör, kallas avgasrör hos penta, om de är murkna lär du byta dem med för de byts inifrån. Sitter innanför avgasröret du har kvar på skölden. De kan bara bytas inifrån och det är de som tätar avgasröret.

Redigerad av kossor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag har tänkt gå över det som är tillgängligt nu. Motorn ska inte monteras förrän till våren. Även om tiden går fort så har jag vintersäsongen på mig. Började så smått att sanera olje spillet härom dagen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...