moltas 24 Postad 22 September , 2017 (redigerade) Såg inge roligt ut i kölsvinet då jag hade lyft ur motorn. Ett förmodat oljeläckage från oljetrågspackningen. Redigerad 22 September , 2017 av moltas Text. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wingan 70 Postad 22 September , 2017 Nja, är du säker på att allt är olja? Gissningsvis så är bara ytan olja från tidigare spill vid oljefilterbyte. Och resten kan då vara vattenspill? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moltas 24 Postad 22 September , 2017 Nej det mesta är olja. Har fått fylla på under senaste säsongerna. Tyvärr är det så jäkla trångt så man kunde inte se läckaget med motorn på plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 930 Postad 23 September , 2017 (redigerade) 12 timmar sedan, moltas säger: Såg inge roligt ut i kölsvinet då jag hade lyft ur motorn. Ett förmodat oljeläckage från oljetrågspackningen. När du ändå har motorn ur nu, och det är så trångt, så passa på och byt trimslangar och kolvar till trimmet. Kolla även över sköldens tätning och om färg släppt från skölden. Ett perfekt tillfälle för att slippa ur med motorn igen. Byt även kylslangar och om du har servostyrning byt ut slangarna till den. På utsidan har du väl två gummirör, kallas avgasrör hos penta, om de är murkna lär du byta dem med för de byts inifrån. Sitter innanför avgasröret du har kvar på skölden. De kan bara bytas inifrån och det är de som tätar avgasröret. Redigerad 23 September , 2017 av kossor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moltas 24 Postad 23 September , 2017 Jo jag har tänkt gå över det som är tillgängligt nu. Motorn ska inte monteras förrän till våren. Även om tiden går fort så har jag vintersäsongen på mig. Började så smått att sanera olje spillet härom dagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser