Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
KiddeAdelsint

Bränsletillförsel

Rekommendera Poster

Hej jag har köpt en nytillverkad rostfri tank. Jag förvånades av att hålet som bränslet ska passera igenom bara är några få millimeter. Om man drar fullt med en 150 hästars snurra så går det väll en 2 liter i minuten. Hur kan det gå ihop? Hur hinner bränslet passera igenom? Mvh Kidde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan, No_jah säger:

Har du någon bild på tanken ser ut?

Tack för att du svarade men jag pratade med en motoringengör i telefon nu och han sa att det kan rinna flera liter per minut genom bara några millimeter. Dom monterat tanken på Torsdag men jag skämdes att  fråga på varvet hahaha men tack !

20170918_145336.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan, KiddeAdelsint säger:

Hej jag har köpt en nytillverkad rostfri tank. Jag förvånades av att hålet som bränslet ska passera igenom bara är några få millimeter. Om man drar fullt med en 150 hästars snurra så går det väll en 2 liter i minuten. Hur kan det gå ihop? Hur hinner bränslet passera igenom? Mvh Kidde.

 

Mycket går det åt, men 2 liter i minuten låter väl lite väl saftigt. Kan tänka mig att en 4-taktare 150 hästars utombordare bör dricka ca 50 liter i timmen på full gas. Så under litern per minut bör det gå ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahaha, japp jag överdrev lite men jag tyckte även att 1 liter per distans verkade jättemycket. Men nu sa en motoringenjör jag pratade med att det handlar om trycket typ samma som i ganska smala ledningar i hus. Och där fyller man ju snabbt en 1 liters bägare på några sekunder. Mvh Kidde.😄

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Står det inte dessutom "Luft" skrivet med spritpenna bredvid den anslutningen, altså avluftningen?

Redigerad av No_jah

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahaha, japp jag överdrev lite men jag tyckte även att 1 liter per distans verkade jättemycket. Men nu sa en motoringenjör jag pratade med att det handlar om trycket typ samma som i ganska smala ledningar i hus. Och där fyller man ju snabbt en 1 liters bägare på några sekunder. Mvh Kidde.😄

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Hahahaha Hej No jah Jo men jag ville skicka en bild i alla fall men bensinanslutningen är ännu mindre än luftanslutningen! Mvh Kidde 😄

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...