Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
U6200CC

Orrskär 27

Rekommendera Poster

Jag har möjlighet att köpa en Orrskär 27 med en B30 170hk  bensinmotor i gott skick! Är detta en vettig kombination båt motor för och nackdelar

skall jag försöka få tag på en med diesel i stället? Tacksam för tips och råd! Hälsningar Torben i Varberg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

B30:n i sig är ingen dålig motor, men väl till åren kommen. Vissa marina delar tex avgaslimpan är svindyra, 21000kr. Är motorn sjövattenkyld så kan det finnas rostproblem med varmgång som följd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan, Kenneth_S säger:

http://drevdelar.se/motordelar-bensin-4-6-cyl-arsmodell-1958-1993/avgaslimpa-insug-packningar/b30

 

Iofs slut på lager, men betydligt billigare än 21000:-

 

Kolla med dem på drevdelar om limpa beräknas komma in igen...

 

Mailade dem, och fick svar med en gång:

_________________________________________________________________________________________________

"Hej, ja den verkar ha försvunnit på marknaden tyvärr.Inget lev.datum alls,de säger att formen har gått sönder."

_________________________________________________________________________________________________

 

Min mailfråga till dem:

Den 4 september 2017 09:05 skrev Kenneth S

"Hej!

Jag är ute efter en avgaslimpa till B30, och ser att ni (normalt) har den hos er (Art. nr: F16095).

 

Den är slut på lager, och det står att den utgått… Har den utgått för evig tid från er, eller beräknas den komma in igen – Och i så fall när?

 

Ser fram mot svar.

 

M v h

Kenneth S"

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om nu mitt ovan detektivarbete om just avgaslimpan skulle vara av intresse, menar jag... :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det inte säkert att båten/motorn TS var intresserad av har problem med avgaslimpan, men det jag menade är att man ska vara medveten om att vissa av dom marina delarna till B30 börjar bli lite svåra att få tag på, och även dyra.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...