Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
zzzack

Volvo Penta delar Växjö

Rekommendera Poster

Hej

Beställde delar till VP 140 den 5/7 av en kille som annonserar på blocket, tror att han håller till i Växjö. Inga delar kommer och ingen svarar i telefon.

Är det någon som vet vad som pågår? Nedlagt? Långsemester?

Lite frustrerande att inte få ett besked, kan ju inte beställa nån annanstans heller och riskera dubbelleverans. Skulle vara trevligt att få kontakt med honom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Länk till annonserna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du betalat i förskott?? Annonsen och mobilnumret + att du inte får svar och inga delar kan kanske tyda på att något inte står riktigt rätt till. Numret är okänt, kan vara ett oreggat kontatkort, men det verkar vara många som sökt på just det numret.

Men kan ju också finnas naturliga orsaker för att det strular.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter tyvärr som klassiskt blocketbedrägeri. Betalade du i förskott? Om du gjort detta och han sedan inte svarar på mobilen eller SMS, tycker jag att du ska mejla till blocket och informera så de kan spärra denna person. Kollar man på den annonsen som du hänvisar till så är den inlagd 14:e augusti! Hoppas det inte var mycket pengar om du betalt i förskott!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara upplysa er om att denna man är ingen bedragare, har handlat flera ggr av Bosse som han heter finns säkert en förklaring till att han inte är kontaktbar 

MVH

Fransson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte betalat i förskott så det handlar inte om några pengar. Pratade med honom dan före beställningen och han hördes kunna leverera direkt. 

Jag tänkte komplettera beställningen med en topplockspackning också men ............

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gåtan är löst, jag fick kontakt via en mailadress som jag hittat.

 

Han skriver att han är på väg tillbaka efter en operation så allt är förhoppningsvis ok, och delarna kanske dyker upp i veckan.

 

Köpte en VP 140 utbordare för några hundra, startade inte så det blev en förgasarrengöring. När den väl startat så kylde den inte, skit i rören efter en sliten impeller och en ny impeller som var placerad på länspumpens plats och dessutom monterad för fel rotationsriktning. Termostaten hade rostat fast i öppet läge.

När allt väl börjat fungera så körde jag en stund i balja och upptäcker att det sprutar vatten vid ett av tändstiften! Ny topplockspackning hamnade också på inköpslistan.

Man lär sig i alla fall att skruva i motorn och det kan ju vara bra.

Ser på nätet att folk anser dem vara driftsäkra normalt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...