Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Dumont

Uttern 590 eller 630

Rekommendera Poster

Står i valet av båtköp nu till hösten och kan inte riktigt bestämma mig vilken som är lämpligast. Finns det  någon här som har lite erfarenhet av Uttern 590 vs 630? Uttern 690 har jag uteslutit då kabinen i aktern är onödig för min del. Det som är viktigt för min del är luckan i fören då det underlättar enormt när man har en stor hund som skall med, och lägger till vid vissa ställen. Och Uttern skall vara väldigt bra planerad i övrigt. Kommer också köra en del trolling så 4-takt utombordare eller nya 2-takt insprutare är det väl som man tänkt motormässigt. Det som skiljer sig vad jag kan se på "pappret" är givetvis då längden på dessa två även om det inte ser ut att vara jätteskillnad!  Men vikten skiljer sig tydligen runt 400kg. Och "tak" över förarplatsen på 630 sen vet jag inte mer vad som skiljer sig mellan dessa. Samma djupgående vad jag läst och halvplanande. Har aldrig haft möjligheten att titta närmare på just 590 i verkligheten men 400 kg låter ju ganska mycket för den lilla längdskillnaden. Så vilken hade ni valt och varför?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...