Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Krulle

Hjälp med o bestämma årsmodell Ryds 440

Rekommendera Poster

Hej

 

Skulle behöva lite hjälp med att få fram ungefär hur gamal båten är.

Den är inte min och jag har inte någon tillgång till någon märk skylt.

 

Mvh Christian

IMG_0094.PNG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollat där, men första 440in jag hittade va 1993 och den såg inte ut sådär enligt mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar så jätte mycket.

 

Så båten är så pass gammal :/

Den ligger ute på blocket tillsammans med en Yamaha 50hk förgasar 4takt från 1995, baystar hydralstyrning tillsammans med en Easyline 600 80kärra för 41,000:- Kanske inte alls är billigt med tanke på att båt / motor är så pass gammalt?

 

Kom gärna med synpunkter.

 

 

Mvh Christian

Redigerad av Krulle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag hade själv en Styrsö 440 i flera år. Många byggdes som halvfabrikat, så även om modellen stammar från 70-talet finns det betydligt nyare ex. Mitt var från 2002. Jag sålde den i år för strax över 30 med en Mariner 40 (2t, förgasare) från -94 och en hemmabyggd 30-kärra, så med 80-kärra och hydraul tycker jag priset är i rätt spann. Det kan vara omöjligt att bestämma åldern om det är halvfabrikatsbygge, så låt skicket avgöra. Är den välskött och ser fin ut i gelcoat spelar det ju ingen större roll om skrovet är 10 eller 25 år.

Redigerad av MLind

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-08-18 på 23:29, jarb säger:

Ryds Styrsö, 70-tal, ser ut som skrovet är omlackat och dekalerna kommer från en nyare 440..

 

http://www.ryds.se/content/files/history/1977-1979/Styrso/STYRSO.tif

 

 

 

Nä, Styrsö är det (nog) inte, med tanke på att TS båtbild har centerkonsol medans Styrsö har styrbordskonsol... Lutar istället åt någon Bigfish från 90-talet... Fast BF har grabbräcken, det finns inte på TS bild...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den har som sagt byggts som halvfabrikat sen 70-talet. Andra populära namn är Saltö 440, Nordic 440 Sport och säkert fler...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...