Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Tititu

Ny snurra

Rekommendera Poster

På båtmässan i fjol såg jag billiga nya aktersnurror till ett sånt pris att jag tänkte att då min gamla snurra pajar så köper jag en ny, billig. Tyvärr minns jag inte märket på dessa skitbilliga motorer.

 

Jag vill ha en ersättande långriggad snurra på 6-9 hk i stället för min 7,5 hk som nu tillbringat två semestrar hos en reparatör jag börjar tröttna på. Båten är gammal och plånboken inte så tjock så jag vill inte ha det dyraste märket men jag vill inte betala reparation efter reparation utan att ändå våga lita på snurran. Vad ska jag köpa?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

köp inte ett okänt märke,bättre att köpa en begagnad av känt fabrikat,som det finns dela till.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är som man brukar säga " det du betar för är det du får" Personligen så hade jag köpt ett känt märke. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men å andra sidan är troligen dessa inte så stöldbegärliga...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror det var en Selva jag sett.

Jag hittade Parsun och en återförsäljare som berättade att det inte var så många som varit missnöjda. Jippii, tänkte jag och beställde Selva som var billigare. Parsun fanns inte som 8 hp heller.

 

Det visade sig att jag beställde den dagen efter deras veckobeställning åkt iväg så leveransen skulle ligga och vänta en vecka innan den åtgärdas. Men de hade hittat en Suzuki 8 hp från 2009 i en oöppnad låda i ett bortglömt hörn av lagret. Den kunde jag få. Lite billigare än årets Selva.

 Den vägde dock 42 kilo i motsats till Selvan på 27 kilo. Det var fem före att den åkte i sjön då den skulle krokas på båten.

 

Den startade på första försöket.

 

Och, karluno, jag hade fått nog av begagnat då min gamla snurra fixarts upp av en som tre gånger sagt att NU, nu funkar den. Jag har bryggseglat två semestrar. Nu åker jag ut i helgen. Sjöovan och nöjd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...