Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Georg_Ohm

Format, digitala sjökort?

Rekommendera Poster

Kollade i min plotter, fann två minneskort.

Men plottern läser bara från det ena, det som det står C-map på.... Vill minnas att der andra minneskortet som kommer från Navionics inhandlades på en marin loppmarknad tillsammans med en massa andra mer eller mindre användbara grejer... 

Iallafall så vill plottern formatera minneskortet från Navionics, så jag misstänker att detta är i "fel format" eller ett format som plottern inte klarar av...?

Jag trodde att det i princip bara fanns två standarder, Garmin och "alla övriga". Navionicskortet skall tydligen innehålla Skagerack och Kattegatt, men det har jag ingen aning om, då jag inte kunnat läsa det.

Plottern är en NorthStar, som senare bytte namn rill Navman och som nu inte har någon importör i Sverige.

..

image.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en B&G Vulcan 7, som har navionics, så om du vill kolla så det är någonting på kortet kan vi ju prova det i min. Jag bor på Hisingen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 minuter sedan, pseudonym säger:

Jag har en B&G Vulcan 7, som har navionics, så om du vill kolla så det är någonting på kortet kan vi ju prova det i min. Jag bor på Hisingen.

Ja vid något tillfälle kan vi ju testa, tack på förhand!

Sedan kan det ju vara ett gammalt inaktuellt kort också, vad vet jag...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade ju min båtplats i Björlanda tidigare (brygga M) men har flyttat därifrån, men är ofta och hälsar på vänner som ligger kvar där ute i hamnen. Skicka ett PM om det blir aktuellt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 minuter sedan, pseudonym säger:

Jag hade ju min båtplats i Björlanda tidigare (brygga M) men har flyttat därifrån, men är ofta och hälsar på vänner som ligger kvar där ute i hamnen. Skicka ett PM om det blir aktuellt.

 

22 minuter sedan, pseudonym säger:

Jag hade ju min båtplats i Björlanda tidigare (brygga M) men har flyttat därifrån, men är ofta och hälsar på vänner som ligger kvar där ute i hamnen. Skicka ett PM om det blir aktuellt.

 

22 minuter sedan, pseudonym säger:

Jag hade ju min båtplats i Björlanda tidigare (brygga M) men har flyttat därifrån, men är ofta och hälsar på vänner som ligger kvar där ute i hamnen. Skicka ett PM om det blir aktuellt.

Ok

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...