Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
jorgan

Marinor på västkusten där av- och påmastning ingår?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej,

som rubriken lyder: kan någon ge tips på marinor på västkusten - ju närmare Göteborg desto bättre, men längre ifrån funkar också - där av- och påmastning ingår i samband med vinterförvaring. Jag vet att det ingår på Wallhamn Marina. Tar gärna emot tips på fler ställen.

Tack på förhand!

Jörgen

Redigerad av jorgan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla företag som vinterförvarar segelbåtar och som har maskiner för att lyfta båten kan väl masta av.

Här i Sotenäs vet jag då ingen som inte klarar detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Bovallstrands Marina har utmärkt service för allt kring vinterförvaring.

Redigerad av Leonardo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar. Grefab verkar inte erbjuda denna tjänst, men det kanske är ett storstadsfenomen. Finns det fler tips på marinor som ni tror kan lösa detta smidigt tar jag gärna emot dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Kolla med Vindö Marin på orust. Såg att de förvarade flertalet mastar i en av hallarna.

 

Mvh

Salty

Redigerad av Salty

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade båten hos http://www.baatsupporten.se/ för vinterförvaring. Pelle skötte sig exemplariskt.

Hade visserligen masten på över vintern men är nästan säker på att han även kan fixa av och påmastning. Stämde av vilken tid båten skulle tas upp och lämnade den sedan vid deras servicebrygga, nästa gång jag tittade till den var den snyggt uppställd på hamnplanen. När båten var klar för sjösättning sa jag till och dagen efter kom ett sms som talade om att båten låg förtöjd vid deras brygga klar att hämta. kan varmt rekommendera honom.

   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråden kanske har dött, men ville bara nämna att i vår hamn ser jag inte sällan Rikard Svanbergs riggservice göra av- och påmastning. Tog hans visitkort för den dag jag har mer pengar än ork ;-)

svanbergsriggservice.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...