Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
trillium

Ekolodet blinkar

Rekommendera Poster

Köpte en Garmin 721 + Ekolod..  när jag åker i upp till ca 10 knop så funkar det perfekt. Men över det 10-40 knop så står bara djupangivelsen och blinkar...

Någon som vet varför......

 

Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Givaren sitter nog felplacerad så att den kommer i luften vid högre fart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blinkade siffror betyder att mätvärdet är osäkert.

Det är som Pentax skriver, luft eller kanske turbulent vatten under givaren.

Handen på hjärtat, behöver du ett ekolod i farter över tio knop?

I dessa farter går du väl ändå i säkra vatten? Och om det skulle dyka upp ett grund på skärmen hinner du ändå inte att väja!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nää jag vet!   Det är bara himla irriterande. Och det är sällan jag drar i 40 knop i okända vatten...

Eftersom det är en firma som monterat så är jag lite gramse på dom... Det kostade ju 1700kr

att få GPS och Ekolod på plats...........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Montage GPS och Ekolod skulle kosta 1500kr men det blev 1700kr Sedan har han inte satt dit damasken ner till motorn där kablarna går,den satt på lösen utan skruvar och det svarta spännbandet vid motorn låg avklippt i motorbrunnen och uppenbarligen Ekolodsgivaren fel plaserad...        Det var TVÅÅKERS MARINSERVICE som gjorde det dåliga jobbet med ändrad prislapp...........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Dessutom tycker naturvårdsexperter att ekolod inte borde vara ett valfritt navigationshjälpmedel.

De vill att man i största möjliga mån kör med avstängt ekolod, då dess signaler stör havslevande däggdjur såsom olka valare och sälar. Dom blir så vilsna, förvirade och uppstressade att de tvingas gå på Valium, och det är inte bra ty detta preparat är beroendeframkallande.

..

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...