Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Kenneth_S

SD-kort Garmin Bluechart...

Rekommendera Poster

Jag har ju tidigare skrivit om problem med vår Garmin 421 som bara kommer till uppstartsläge. När jag köpte båten förra sommaren så fick jag med GPS:en och ett bränt (eller fulnedladdat, välj ord själv) SD-kort (uppgraderingskort) över Stockholm och Mälaren samt ett VEU711L (Södra Sverige)

 

När jag har i det brända VEU711L-kortet så stannar GPS:en i uppstartsläge. När jag har i det brända uppgraderingskortet för Stockholm & Mälaren så startar GPS:en som den ska, fast det blir ju inte rätt position. När GPS:en med detta kort är startat så kan jag ta ur det kortet och sätta i det "riktiga" kortet (VEU711L) och det fungerar super...

 

Vad är det som flunkar med VEU711L-kortet och vad kan jag göra för att komma undan detta så att GPS:en startar även med "fulVEU711L" - Ja, förutom att köpa ett "finVEU711L"?

 

Ser fram mot svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Testa att kopiera över till annat SD-kort, gärna icke SDHC och 1gb. Vissa tidigare firmware-versioner hade inte fullt stöd för nyare och större kort.

Redigerad av MLind
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
42 minuter sedan, MLind säger:

Testa att kopiera över till annat SD-kort, gärna icke SDHC och 1gb. Vissa tidigare firmware-versioner hade inte fullt stöd för nyare och större kort.

 

Ska testa detta, tackar för tips )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...